Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettbilder
Läst 2839 ggr
AnnaLundin
0

Hermelin bland katterna...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kikar in en sväng på Ert rasforum… Glad

Tänkte bara visa den fina lilla "hermelinen" som går tillsammans med mina "katter" (shettisar) i hingsthagen - 1½ år gamla Himlabackens Adidas (sek C, född juli 2008, e. Pentyparc Shonnyn Du). Han har en del kvar att växa i fortfarande, men det börjar helt klart ta sig!

Lorita
0

Det ska bli spännande att följa den hermelinen

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

bunnyheart
0

Hermelin? Hermelin är ju en kaninras eller vad menar ni?

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Lorita
0

#2 hermelin är ett djur man tar/tog päls av men förr gjordes det billiga fusk pälsar av katt istället (det är väll nästa ingen som bär päls idag)

Då sa man att om något mindre fint smygit sig in då var det en katt bland hermelinerna TS har vänt på uttrycket och vist är han fin welshen (hermelinen) bland shetlandsponnyerna (katterna) 

Ps katter är också fina djur liksom shetlandsponny

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

AnnaLundin
0

#3 - katter och shettisar är ju mina favoriter, men jag kan ju trots det urskilja en vacker häst av annan ras också. Cool

Adidas blev för övrigt guldbelönad  BIR på hingstutställningen i Ljungby förra helgen, förvisso utan konkurrenter i sek C, men med den kritik han fick hade han nog stått sig även i ganska hård konkurrens… Överst på kritiklappen står det "Excellent pony type"…. Kyss

Anna-Karin
0

#4 Roligt att fler shetlandsuppfödare hittat in i welshens värld! Flört

Det är något extra med dessa welshar…

AnnaLundin
0

#5 - hehe, jag fanns faktiskt i welsharnas värld långt innan jag hittade shettisarna. Flört Jag var en del och red och pysslade på Bjärbys stuteri när jag var tonåring, i början av 80-talet. Fast shettisarna är rasen som passar mig bäst ändå. Men det hindrar ju inte att jag kan se ljusglimtarna ävenhos welshar.