Utställningen i Uppsala
Glöm inte att anmäla till Welsh utställningen den 23 maj i Vänge strax utanför Uppsala. Propositioner finns på SWF:s hemsida www.swf.nu
Domare är Mr. Geraint Jones från mycket kända Nebo-stuteriet i Wales. Stuteriet grundades 1961, men redan 1918 lade Geraint's farfar grunden till sin uppfödning. Tyngwndwn och Fronarth drivs av mycket nära släktingar till Geraint Jones, så welsh kunnandet är gediget. Welsh mountian ponnyer samt sektion C- och D-cobbar har fötts upp under åren.
Utställningen kommer att hållas utomhus på gräs (om vädret tillåter) annars i nybyggt ridhus 20 x 62m. Titta gärna på www.korlingeridcenter.se
Vi kommer även att ha Köp och Sälj av begagnade (och nya) hästprylar. Så har Du nå't som Du inte längre behöver, men som nå'n annan kanske skulle bli glad åt, så ta med det. Du kanske själv kan göra ett fynd!
Välkommen som utställare eller publik.
Jag kommer med Acrobat II (Welsh Mountain hingst, 27 år), en sista vända innan han pensioneras för utställning, still going strong 
Och att det blir en köp/sälj marknad är perfekt! Har en hel drös saker som jag säljer. Allt ifrån täcken, träns, bett ridstövlar etc etc. Kika på länken nedan ni som ev är intresserade! ^^
För övrigt, kommer det kosta något att ställa upp bord (jag antar det är gratis men är ju bäst att fråga)?
Hakuna matata!

Jag ska dit med mina två! Plus att jag ska visa en welsh partbreed åt en vännina
Jag anmäler tre stycken och så bestämmer jag mig dagarna innan, vilken/vilka jag tar med mig.

Självklart kommer jag med mina två grabbar!
Storemyrs Sigge & Jewas Jack In The Box….
Man måste verkligen passa på när en SWF-utställning kommer så pass nära!

#4 Kul då kommer två Storemyrs grabbar dit! Kul!
#3 Men såå kan man väl inte göra?… 
Själv har jag inte bestämt vad jag skall anmäla. Det blir antingen årsfölet eller treårsstoet. Beror mest på när och var jag bestämmer mig för att visa på treårstest. Känns inte snällt mot unga ponnyn att göra både test och utställning samma helg vilket det eventuellt finns risk för.
Hästloppis tycker vi om! Det har jag arrangerat här i byn under många många år och det är mkt uppskattat. Till SWF-utställningens loppis kan jag bidra med en klorinvit platt tyggrimma "a la cob" med superfina mässingsspännen. Om ingen vill köpa den före förstås?!