Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: utställning-premiering
Läst 3311 ggr
WinterPrince
0

Hingstutställning i Ljungby 27/3

Det var väldigt tyst här nu så jag tänkte höra om det är någon som har anmält sig till utställningen den 27e i Ljungby.

Jag har anmält, och jag hoppas att vi kommer iväg, saknar en bil med dragkrok bara.

Lorita
0

Jag hoppas också du kommer iväg och några med kamera Flört mina/jag är inte i gång än efter vintern

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Izzi
0

Någon som vet hur många det kommer på utställningen? Funderar på om vi ska åka eller ej Obestämd

JenD
0

Jag står i valet och kvalet med Vimsie. Tror vi skippar denna men då vill jag se bilder sen Skrattande

#0 Hoppas ni kommer iväg och glöm då för guds skull inte kameran Tungan ute och självklart lycka till men snyggingen!

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

WinterPrince
0

#2 antagligen inte så många eftersom dom förlängst anmälningstiden…

ragnhild49
0

#2 Du kan väl ringa/maila till Gunn Johansson och fråga hur många anmälda det är. DET kan hon säkert tala om för dig.

WinterPrince
0

Just nu ser det mörkt ut för oss. Ingen härifrån som åker förbi Växjö?

WinterPrince
0

Wihoo! Har fått tag på en bil såhär i sista minuten! Nu blev jag genast lite nervös… dags att börja packa!

Lorita
0

#7 lycka till och glöm inte kameran

[Hallonqvist]
0

Ingen startlista i år…?
Det har vi ju fått de andra åren.

Förstår mig faktiskt inte på det här hysh-pyshandet alls. Vill man ha folk till sina "hingstvisningar" är det väl det minsta man kan begära att tala om vilka hingstar som visas.

VeronicaP
0

#9 Det är du inte ensam om ..

Welsh-C
0

#9 Startlistan till hingstvisningen har legat ute på SWFs hemsida sedan förra veckan

Beträffande "hysh-pyshandet" dvs att SWF inte lägger ut utställningskataloger på nätet är det inte som antytts i en annan tråd att …."så har vi alltid gjort och så ska det alltid förbli"
De som var på årsmötet 2009 kunde höra motiveringen till motionens avslag -  OBS inga protester framfördes då heller.
SWF följer moderklubbens regler och där publiceras inte katalogen i förväg. Anledningen är - inte som många tror att utställare ska stryka sin ponny om konkurrensen är för tuff - utan att man vill inte ge domaren en chans att i förväg kolla vad de har på sin lott. De flesta som arrangerat utställningar (ej SWF) vet säkert att domarna ofta frågar efter ett program före utställningens början. Det är det vi vill undvika.

Mvh Maria

VeronicaP
0

#11 men till utställningen , var hittar jag den då ? Jag tor att welsh föreningen förlorar på det , jag menar jag åker inte till en utställing om jag inte vet vad som ska visas, för finns det ingen intressant som jag vill se på så åker man kanske inte många mil …

[Hallonqvist]
0

#11 Och så läser vi vad tråden handlar om… Flört
Precis som veronica säger, det är utställningen vi undrar över deltagandet i. Det tycks vara lite vartannat år med deltagarlista till hingstutställningen.
(Sen om man håller sig till sakfrågan innan man drar in regler från moderlandet så är det väl årsmötet som bestämmer hur motioner ska röstas, och då är det gemene man som står bakom sin respektive röst (trodde jag, för visst röstar man?) av sina egna anledningar. Och medlemmarna i föreningen tycks föredra hyshpysh. Det är ju bara att acceptera och inget som ett dugg alls har med denna tråden att göra.)

Anyway, lycka till ni som deltar!

Anna-Karin
0

Lycka till alla ni som visar era hingstar i helgen… hoppas någon uppdaterar oss med resultat och bilder. Tungan ute

Izzi
0

Hur har det gått idag? Jättenyfiken Glad

Lorita
0

Den som har foton gör en ny bildtråd, roligare så

WinterPrince
0

BIS blev Kennwood Right Royal

R-BIS blev Keja Savhooch

Anna-Karin
0

Stort grattis till alla nöjda utställare! Skrattande

Var det med någon sektion C?

PernillaJ
0

Har ni sett notis på Ridsports hemsida från utställningen, länk?