Welsh cob valack f.-04
Denna härliga, personliga valacken med otrolig utstrålning säljes nu. Han las ut på denna sida förra året men då som hingst. Han är sedan september kastrerad. Jag ville ge honom ett år att utvecklas som valack innan jag åter bestämde mig för att sälja eller inte.
Nu är han till salu - Gloin f.- 04 (Asgårds Guram) e. Ynysgerwyn Brenin Rhodri u. Neb Goldilocks
Gloin är inriden och rids enligt klassisk dressyr. Han har regelbundet tränats för tränare såsom Julio Borba och Paulo Bastos. Han har haft en god utveckling då han är lättlärd och samarbetsvillig. har goda rörelser i alla gångarter. Han är löshoppad och något litet hoppad under ryttare, inkörning påbörjad. Rids utan problem ut i skog och mark. Har hingsttendenser kvar när han är bland nya hästar. Gloin behöver mycket stimulans och aktivitet, tydliga och bestämda ramar - under de förutsättningarna är han hur lättsam som helst. Visad för Kvalitetesboken med erhållen 36 p. våren 08. Där mättes han till 147 cm, har nu växt ytterligare. Blir ca 150-152 cm. Gloin finns mellan Enköping och Uppsala.
Välkomna att höra av er vid intresse
Åsa Tinnerholm asa@cavaliera.se 070-2188508
ps. på bilden rids han av Paulo Bastos, Paulo är lång vilket gör att Gloin ser mindre ut än vad han är d.s

Jag har klappat hans pappa. :) Hehe, men hur mycket vill du ha för denna unga herre? :P
Paulo Bastos har sitt stall i närheten av där jag bor.
Hur mycket vill du ha för honom?

Hej
min tanke på pris på honom är 55.000.
mvh
Åsa

kan tillägga att han nu är inkörd - utan problem. Denna kille älskar nya utmaningar och lära sig nya saker. Att bli körd är en av hans favoriter!