Vem är hingsten?
Detta är ett foto som jag har tagit för ganska länge sedan och ponnyn på bilden är en godkänd avelshingst. (det var långt före kvalitetsbokens tid) Jag vet själv vem hingsten är, men är lite nyfiken på hur många av Er som kan gissa vem han är?
(fotot är taget på hans hemmaplan, med prisrosetter från det årets Riksutställning)
Min första känsla var Wärnanäs Peng.
Alternativt Bjärbys Niclas.
Mina gissningar.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag gissar också Bjärbys Niclas. Just nu i alla fall…
Såå kul med gamla foton! Kanske du har fler i lagret Anna? Jag har samlat foton på welsh, connemara, new forest med flera under många år men nu för tiden blir det enbart welsh.
#2 - jag har inte sådär värst många gamla foton, kan möjligen finnas något enstaka i min samling pappersbilder. Kan möjligen hitta några på en som idag hade kallats wpb eller ridponny (welsh/arab) med ryttare på… Sen vet jag att jag har en hagbild på hingsten ovans mamma med sin sista avkomma.
Jag väntar med facit på bildfrågan några dagar till, så att fler hinner gissa…
Jag tycker mig känna igen det där huvudet från en hingstannons i de gamla hingstböckerna (men självklart kan mitt mine svika och att det varit någon annan stans) på Bjärby Nicklas.
Wärnanäs peng har jag för mig har en bättre hals och därför skulle jag inte gissa på honom men även där kan jag ha fel… Dels är de ju födda innan mig, och dels är jag en "sektion A fantast" ^^
Hakuna matata!
Då får jag väl avslöja att Ni var väldigt duktiga på att känna igen honom, lille Bjärbys Niclas RW 21.
Jag red honom lite i min ungdom, han var en kul ponny att rida!