ny här
Hej
Jag har köpt Linus av ZABA här… =)
Min första lilla Welsh.. D går bra för oss så gott det går iaf.
Men en fråga…
Behöver man skicka med nått papper när man skall göra ägarbyte? eller skickar man bara passet?
ska man skicka det rekommenderat?

Välkommen in i welsharnas värd 
Det är väll bara ägar bytes pappret man skickar in?
#1 Ägarbytet skriver man ju i passen. Och ja det är passen (sist jag gjorde det i.af) som ska skickas in för att få en stämpel =)
Hakuna matata!

#2 när det gäller New Forest och Knabstrupper så är det ägarbeviset som ska in skriver i passet gör man själv vid köp.
Från SWFs hemsida vid ägarbyte:
Ponny med pass: Säljaren av ponnyn skall i passet notera den nya ägarens namn, adress samt gärna telefonnummer och nationalitet, skriva under och sända passet till registratorn. Registratorn noterar ägarbytet i SWF:s databas, stämplar i passet och sänder det mot postförskott till nya ägaren.
Hakuna matata!

#4 då följer det inte med något ägarbyte-papper med passet då? jag har ju bara WPB
#5 I mina pass till Welsharna så sitter det färdiga papper för just ägarbyte så de är redan "inbyggda" ;)
Hakuna matata!

oki ja i shettisarna värld kommer jag ihåg att jag fick fylla i ett extra papper vad som skulle göras med passet… men då skickar jag! =)

Men brukar inte den som ägde ponnyn viid försäljning skicka in ägarbytet och sen att passet skickas till den nya ägare ????
Så gör i alla fall jag så jag är säker på att det sker , tycker väl eg at det är min skyldighet att göra det och inte de nya köparnas skyldighet.
På russen har vi ju bara ett löst papper , samma på halvbloden faktiskt .
#8 Läs mitt inlägg #4
Hakuna matata!

#9 då vet det som jag trodde då , missuppfattade den texten faktiskt , men när jag läste nogare så såg jag vad det stod.
Men tyvärr tror jag det slarvas en hel del med det , med tanke på att det står fel ägare på många ponnyer, i de olika raserna ..

ja min förra ponny hade inte ens rätt pass när vi väl fick det. Då stod det att han hette Bobby och inte gösta.. dem första ägarna hade förväxlat ponnyerna och visste inte vem som va pappan eller avkomman. Suck! Nää ordning o reda på papper tycker jag är viktigt.