Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: köpes
Läst 1837 ggr
Frida-E
0

Welsh Mountainsto önskas låna!

Söker ett rastypiskt Welsh Mountain-sto på foder i 2 - 3 år. Stoet kommer användas i British Spotted Pony-aveln (avelsvärderad BSP-hingst visad m 41 p finns på gården, avkomman kommer reg. som renrasig BSP) och i Welsh Mountain-aveln. Bör ej vara avblekbar skimmel, önskar helst svart sto eller sto med gulanlag. Behöver inte vara inriden och/eller inkörd, men får gärna vara det. Annars kan det ordnas här om ägaren vill.
Stoet ska vara helt frisk, ha full stam och pass och gärna visad med minst 38 p.

Har du stoet jag söker? Välkommen att höra av er!

Mvh Frida

www.stuterivildangen.djursida.se

minivild@hotmail.com

Lorita
0

Vad är det för hingst? Jag tycker det är lite synd att använda gula med tigrerat det blir ofta blekt, snyggast tycker jag det är med mörka tigrerade hästar. Men det är ju peronligt då jag också har knabstrupper och där får man inte använda gult.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Frida-E
0

Jag personligen älskar "gula" hästar så för mig gör det ingenting om prickarna inte syns så mycket på tex en isabelltigrerad, de finns ju ändå där (under förutsättning att avkomman fått både gulanlaget och tigeranlaget så klart). Glad

Hingsten heter Broomells Dolphins Majestic, 120 cm imp från England med ren Welsh-pappa.

Kommentera

Lorita
0

Var står han? Det skulle vara något för min Kahlúa när hon är så gammal att det är dags att ta föl Glad

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Frida-E
0

#3 Vi finns utanför Eskilstuna.