Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 1097 ggr
[Anna-N]
0

Uppfödarskolan i Dalarna

Nu finns chansen för dig som vill gå cirkelledarutbildning för Uppfödarskolan som arrangeras av Vuxenskolan.

Plats: Borlänge

Datum: 9 februari kl 18,00

(Du får böckerna vid denna sammankomst)

Anmälan SNARAST till info@dalaponnyavel.com Obs! Kostar inget.

Studiecirkeln kommer sedan sättas igång i olika delar av länet under våren.

Uppfödarskolan har tyngdpunkten på avelsfrågor och uppfödning av häst. Det är Länstyrelsen som tagit fram detta. Materialet är skrivet för dig som har grundläggande kunskaper om häst och redan är uppfödare eller står i begrepp att starta en verksamhet.

Studiematerialet består av fyra separata studiecirklar. Du kan välja att läsa en eller ett par cirklar eller allihop.

Avel, utfodring, inhysning och företagsamhet.

Fantasie
0

Kanonbra initiativ.  Hoppas kurserna kommer att finnas runt hela landet. Behövs lite sånt även om man hållt på med avel i många år så behöver man uppdatera sig. Och får vi cirkelledarutbildningar så blir det också cirklar…

Almborg
0

oj detta skulle jag vilja veta mer om då jag jobbar på Vuxenskolan i jönköpingslän. Vet du mer om materialet och var jag kan få tag på det. Är det bara länsstyrelsen i Dalarna eller är det fler som kommer köra detta??

Dyblygiad
0

Wow, synd bara att man inte bor i Dalarna.

[Anna-N]
0

#2: Det är LS Dalarna som tagit fram materialet. Cecilia Lundmark heter hon som är ansvarig. Vet inte om det är för länet eller att det går att få tillgång till materialet i hela landet. går säkert och höra.

http://www.w.lst.se/template/NewsPage.aspx?id=8134