Lite mer om denna stam?
Skulle behöva lite hjälp med dessa två stamtavlor… Har fått lite "enklare" fakta runt en del så som färg,ålder,mkh. Men skulle vilja veta mer om vad dom har gjort i utställning/tävlings banorna. tacksam för hjälp. Mvh My
Sigge
e: Springbourne pioneer RWM 49
ue: Pegasus Buckey RWM 33
uue: Ekbäckens Sigrud RWM 30
Scobby Doo
e: Springbourne Pioneer RWM 49
ue: Ekbäckens Sigrud RWM30
uue: Picasso RWM 5
Om du söker på Jenny Staaf, Moflo Stuteri så kommer du förhoppningsvis hitta hennes hemsida. Där finns en helt fenomenal hingstsajt med alla i Sverige någon gång verksamma hingstar med licens/betäckningsintyg osv. Ekbäckens Sigurd RWM 30 och övriga hingstar finns med där.

tack för tipset ska genast kika…
Min sköt häst och båda din ahästar är typ släkt min sköt häst pappa är Ekbäckens sigurd!
Springbourne Pioneer bodde granne med mig under senare delen av min uppväxt. Var mycket det stallet men umgicks främst med deras andra mountain-hingst (Symondsbury Tartar).
Minns Pioneer som en mycket snäll ponny utan olater. Vet att vi vid ett tillfälle red ut. Stalltjejen på Pioneer och jag på ett sto (Ekbäckens Sweet, eller var det Salvia, hmm). Han uppförde sig alldeles utmärkt.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Pegasus Buckey är/(var?) en ganska så känd hingst, använd en hel del i aveln i sverige men kommer från danmark. En hingst med otroligt mycket gång och som varit relativt framgångsrik i showringen. De som använt honom mest i sverige tror jag är Laeryds stuteri (de har även använst sig av Mosedraget rex och har just nu Pegasus Jewel i sin ägo). Många fina ponnyer har blivit till där,
Buckey är B-premierad och hingsten Linners Nimbus är eftr honom, samt att han har flera både diplom och stamboksförda döttrar.
Ekbäckens Sigurd kan du nog hitta mer på på ekbäckens hemsida www.ekbacken.biz
Hakuna matata!