Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 1663 ggr
DerwenRosa
0

Welshutställning i Uppsala

Till alla som tyckte, att det var tråkigt, att de flesta av SWF:s utställningar i år, förlagts till landets södra delar. Nu finns förutom Salsta den 20 juni, även en utställning i Uppsala den 23 maj. Domare blir Mr. Geraint Jones från Nebo stuteriet i Wales. Propositioner kommer på SWF:s hemsida snart.

Gunilla

Arhults
0

För oss är det norrut! Jag uppfattar det så att vem som kan arrangera en SWF utställning och lägga fram sitt förslag för föreningen. Så där dom är är väl p.g.a att någon har tagit tag i det och arrangerat en utställning där. Det skulle vara toppen om det fanns i varje hörna av ladetGlad

DerwenRosa
0

Utställningen i Nybro i september, kan den räknas som din "hörna"?

Jag vet inte, om vem som helst som vill ta tag i och arrangera en utställning, får gehör för det från SWF:s styrelse. Du får väl fråga dem, om Do tycker, att utställningarna är orättvist fördelade.

wester-ek
0

Vilket som kommer jag att åka på både Salsta & Uppsala utställningen då det ligger relativt nära… Jätte kul men vet att det är jätte svårt att få till i praktiken att arrangera så att alla blir nöjda.

[Hallonqvist]
0

Men så sa hon väl ändå inte? Att dom var orättvist fördelade?
Åtminstonde jag har uppfattningen om att finns det bara funktionärer så visst kan de lokala ponnyföreningarna i samarbete med SWF ordna en lokalutställning? Det är ju bara att lyfta frågan. Glad
I år tycker jag utställningarna är mycket geografiskt spridda. Alltid en som passar någon!

Arhults
0

Jag har aldrig klagat, jag reser 30 mil gärna för att ställa ut en ponny!!! Men nog tror jag att man kan anmäla sig till SWF och säga att man kan arrangera en utställning.
I somras reste jag ju ända ned till Holland för Internationella, nästa gång om jag har någon ponny som är intressant siktar jag på den Danska Internationella.

Kållared håller ju utställning varje år hemma på sin gård, och det enda som finns att tillgå är ett fält, och det fungerar alldeles utmärkt! Så man behöver ingen stor anläggning utan ett gäng arbetsvilliga funktionärer, en bra plan och en intressant domare!Skrattande

Swf har väl väldigt många utställningar om man jämnför med Ridponny, där får man vara glad om det blir en Riks utställning!

Nybro är det närmsta vi har endast 5 mil, det räknas som hemma!

ragnhild49
0

Toppen, Gunilla, med en utställings så nära. Jag har bara tre timmars bilfärd till Uppsala.

För min del är planen tre utställningar i år. Det blir Uppsala, Salasta och så förstårr riks.

Jo, så förståss unghästutställningen i oktober, här i Dalarna.

Elshira
0

Jag kommer nog köra samma visa som #6, bor 4 mil norr om uppsala så jag ör överlycklig för den här! ^^

Hakuna matata!

Arhults
0

Vi siktar på Salsta, Riks och Nybro iallafall + minst en lokal utställning. Men kanske Salsta också! Lördags utställningar får jag nog hoppa! Sen är det ju ELIT utställningen i Stockholm, då ska varje förening bestämma sina bästa ponnier att visa upp där tror jag det var!

ZABA
0

#8 Vi har inte sett att det faktiskt blir någon ELITutställning 2010 men hoppas kan man alltid. Det krävs enormt mycket jobb för att få en sådan att fungera riktigt bra.

Precis som det redan skrivits kommer det tillföras många fler utställningar och andra aktiviteter i kalendariet så småningom. Strax efter 1 april vet vi säkert alla avelsvärderingsgrundande aktiviteter som skall vara under året för alla raser. Hur som helst är det kul att redan nu åtminstone försöka planera vad man ska åka på.

Diizkmedel
0

Vad heter stället som utställningen ska hållas på i Uppsala?

That that don't kill you can only make you stonger

ZABA
0

#10 Om du håller koll på SWF:s hemsida och kalendern där kommer det så småningom finnas en proposition till utställningen. Där står det mesta man behöver veta, kontaktpersoner osv.

Diizkmedel
0

#11 Tack =D

That that don't kill you can only make you stonger