Brunst?!
I år ska det bli av! Vi ska ta föl på vårat sto. MEN hon visar aldrig brunst. Har under de 2 åren vi haft henne inte varit brunstig någon gång som vi märkt. Erfarenheter efterlyses!

Jag tycker man är mer uppmärksam när man vet att man ska betäcka, mina är inte heller så tydliga i brunsten men de år jag tänker betäcka så ser man det både på stoet och valacken.
Så börja titta extra i mars så kommer du säkert se små tecken på brunst.

1. Du kan ultraljuda stoet så ser du om ägglossning är nära!
2. Sätt henne i boxen bredvid en hingst, brunstar hon inte då är det något fel!
Vi har många många ston vars ägare säger att deras sto inte brunstar, när dom sen kommer till oss och ställs bredvid en hingst, då brunstar dom oftast väldigt tydligt.
Jag säger det samma, utan någon kontakt med hingst så är det inte säker man ser att de blir brunstiga. Hade det inte varit för att våra ston går förbi hingstboxarna eller att stona och hinsgtarna går i hagarna bredvid varandra tror jag inte jag hade märkt det alls. (A)
fast det är klart, vi hade ett sto som pissade för att stort. Däribland traktorer, bilar eller en vedhög xD
Hakuna matata!

Tack för tipsen! Om det fortsätter som det hittills varit så får vi väl börja med att åka till en hingst och kolla vad som händer. De andra stona i stallet brunstar också för ingenting. De kissar överallt och det känns på lukten bara man är i närheten av dem hur det är ställt där… Så min lilla frökens brunst kanske drunkar i deras kanonbrunstar.