Vill börja ställa ut -HJÄLP!
Jag är själv ny inom utställningar men jag kan bidra med var du hittar propparna. Dom finns under kalender på http://swf.nu/
Lycka till!
Välkommen hit! På www.swf.nu hittar du utställningar för just welshar. Så småningom kommer kalendern nog fyllas på med lokala ponnyutställningar också. Annars hittar man dom på www.spaf.info men dom har inte lagt ut någon kalender för iår än.
Jag skulle rekommendera att åka och titta på en utställning och hur det går till. Olika domare gör lite olika, men oftast går man ett varv i ringen, sen kallas första hästen in till domaren. Då ställer man upp den med den manfria sidan och den öppna sidan mot domaren. Sen skrittar man fram och tillbaka och efter det trav fram och tillbaka eller på ring. Domaren förklarar ofta.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Tack JenD! Ska kolla där. Jag känner att man vill ha järnkolla på allt från börrjan. Hur man ska förberda sig, vad händer på dagen osv osv.
Hoppas vi ses någon utställning då !
ÅsaZ
Tack WinterPrinc! Ska kolla på dina länkar du skickade. Tips på länkar om hur man ska förbereda sin häst!
VH ÅsaZ
#3 Jag är exakt likadan. Vill också veta allt! Jag ska ut med min kille på första visningen nu denna säsongen så vi kanske ses!
Ett till tips är att använda sökfunktionen här på siten och skriva in passande sökord så hittar du säkert massa intressanta trådar. Jag har själv ställt en del frågor och fått bra svar! Finns nog under kategori Utställning om det är lättare också :)
Och självklart Välkommen hit!