Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: övrigt
Läst 1657 ggr
jinxx
0

Nu är det kallt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det vinter på riktigt! Termometern står på -35C. Jisses! Tack och lov så har vi norrländsk torr ickeblåsig kyla. Tur att vi hade det varmt och skönt igår(bara-18), och gjorde bort extra utearbeten som att hämta spån och hö. Ponnyerna går dock ute och äter hö i godan ro, men de får max ett par timmar ute i hagen idag=) De små hårbollarna fryser inte ens lite grann! Jag är lätt avundsjuk på dem. Tänk om man ändå hade haft päls.

ZABA
0

Här på Färingsö har det som mest varit -23,3 grader kallt i år. Lägg sedan till mindre mysig vind och kylan från det isande "havet" ca 50 meter från min bostad/lösdriftsstall. Samtidigt tycker jag det är härligt med riktig vinter. Föredrar mycket snö och lagom kyla framför 3 plusgrader, lera och regn i januari.

Igår var det en person som tyckte att jag skulle lägga täcke på min welsh mountainhingst som i princip aldrig haft täcke. Han rörde sig inte speciellt mkt i hagen och personen "tyckte att han frös". Fast inte såg han frusen ut lilla hingsten, vare sig då eller några timmar senare. Hästarna klarar kylan fint. Däremot var vattnet i stallet fruset…

Reby28
0

Här i förorten till Stockholm är det "bara" -12 och känns som -40! Kylan riktigt kryper upp i näsan på en och enda in i benmärgen.

Fourjoy
0

18 här i morse….och i natt lär det krypa ner ännu mer gissar jag och vi har ändå havet utanför som värmer luften…

Elshira
0

Vi var nere i -30 här om dagen och jag bor strax utanför Uppsala :o

Hakuna matata!

Reby28
0

#4 oj det var verkligen kallt för att vara så långt söderut som Uppsala!

igår var man på Berga NBG och förberedde för ponnyn vi hämtar imorgon.. jag och mamma stog och hackade sönder stelfrusna torvklumpar hela morgonen och herre vad vi frös!

Fourjoy
0

Berga är ett köldhål har jag märkt, när jag hämtade hem vår tillfälliga Berga gäst (bild) innan jul så var det 4 grader kallare just där än hemma…Obestämd   och det tar 15 min hem till oss…….skumt hur det kan vara..

JenD
0

Här var det kanske -1 idag men blåste hemskt! Hästarna ville inte vara ute så när jag gick ut och tömde skottkärran hittade jag ca 10 lektionshästar på gårdsplanen, i gödselstacken och några i paddocken.. Dom har väl sprängt tråden men in ville dom för det var full fart när jag öppnade stallgången..

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Fourjoy
0

ja, blåst gör kylan så mycket värre, köldfaktorn kan vara betydlig högre än talet på termometern….mina pållar är likadana….är det illa så någon timme eller två sen är dom inte roade mer.

Reby28
0

#6 Ja, hu! Och jag som kommer att bo där hela veckorna nu fr.o.m imorrn.. Idag hämtade vi hästen från Vetlanda och körde till Berga, idag var det inte lika kallt där, kanske -2!

Btw, vilken sötnos där på bilden, vad gjorde den på Berga tro? :)

Här är "min" ponny och jag från i höstas

Fourjoy
0

Min dotter hade sin stalltjänst och tog med henne för att ha något att göra under fritiden och för att ponnyn skulle få göra lite annat…

Fin ponny du har, påminner om ett av mina ston.

Reby28
0

Tack så mycket! :) Rhyd Ddu Mabon heter han, ägs av Sarah Nilsson, Diablo är hennes nick här.