2009 vs 2010
Hur känns det nu när klockan sakta tickar ner till ett nytt år?
Blev 2009 som ni tänkt och planerat? Bättre eller sämre?
Vad har ni för planer och förväntningar på 2010?
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Jag har stora förväntningar på 2010 och 2009 blev att rörigt år, ett mellan år med turbulens på jobbet och en egen operation och alldeles för mycket konsulter.
Jag är glad över att jag har säkrat min framtid när det gäller jobbet, fortfarande finns det flera hundra som inleder året med att inte veta vad som ska hända dom, det närmsta halvåret.
Jag avslutade 2009 mycket positivt och det känns som om 2010 kommer blir ett av dom mest roliga och spännande år på länge, både när det gäller häst och jobb, inte minst så blommar min/vår kärlek och det är nog det viktigaset att man lever med någon man älskar och som älskar tillbaka efter drygt 16 år. Nästa år avslutar vi med tioårsjubileum som gifta också 
2009 var ett händelserikt år i och med att jag köpte mig en egen häst. Fantastiskt roligt!
Sen har jag varit och tittat på mycket utställningar och även hjälp till lite här och där.
2010 har jag inga större planer för hästen. Målet med året är att innan nästa årsskifte ska han vara inkörd.
För mig kan det nog bli ett intressant år, tar examen till sommaren och sen vet man inte vad som kan hända!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Efter ett år med återkommande hältor och att slitas mellan hopp och förtvivlan så verkar min förra häst kunna fungera för lättare träning och har sålts till en underbar tjej.
På väg hem har jag ett Welsh Cob sto som jag tror kommer att bli en mkt god vän för många år framöver.
Året kommer att bestå av mycket markträning, tömkörning och promenader men också vid årets slut, hoppas jag, en häst som går i stabil grundform i alla gångarter under ryttare. Förhoppningsvis kommer vi även att ha hunnit med en eller några utställningar. Ska bli mkt spännande att få lära känna denna lilla individ.
I övrigt hoppas vi på en kull små kattungar och så ä det tänkt att det ska bli vigsel av. 
I Januari 2009 köpte jag min första welsh så hela året har gått åt till att lära känna honom och se honom växa upp. Vår planering för 2010 är att visa honom och även börja med inkörningen. Har tagit ett nytt jobb där jag har mer tid för honom. Kommer ha honom utanför dörren så jag ser verkligen fram emot att jobba mer med honom och vi ska tillsammans ta oss djupare in i welsh världen. Funderingar finns även på att köpa in en riden sek C för min egen skull men nya jobbet kommer ta mycket tid så vi får se hur mycket tid man har över för det.
Önskar alla ett framgångsrikt 2010 och grattis till era fina resultat 2009!