Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: övrigt
Läst 1445 ggr
Lorita
0

Istället för fyrverkerier

ett tyst alternativ på Nyårsafton

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

JenD
0

Coolt, påminner om dom som dom har i Thailand, när jag var där var det flera 100tals sådana som släpptes ut över havet. Jättefint!

http://img8.travelblog.org/Photos/128086/450588/t/4431561-4-Fire-Balloon-Ascending-0.jpg

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

Arhults
0

Ja det är tråkigt att det inte är en större debatt om att förbjuda fyrverkerier!

Fourjoy
0

det borde ju gå att tillverka fyrverkerier som inte låter men som är vackra att se på, men många tycker ju ljudet är häftigast….men det gör inte djuren….Rynkar på näsan

Arhults
0

Gå in och stöd www.smallarupproret.se

Alla som har djur eller tycker om djur borde stödja detta!

Gott Nytt År!

[Hallonqvist]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Komloyer är vackra, vi har skickat upp sådana under ett par års tid. Första gången jag såg dom var på beachen i Thailand 2006 där vi firade nyår. Ljudlösa, grasiösa och det är ett mäktigt skådespel när flera hundra är över himlen samtidigt.
Vi nöjer oss med att bara skicka upp en var. Dom kostar litegrann men är ändå billigare än smällare. bäst är att plocka med sig direkt från asien om någon åker dit. Annars finns det flera internetsajter som säljer Komloyer.

Ska jag vara krass - och ärlig, så tror jag inte att förbud leder någonstans. Smällarupproret är hedervärt men gör nog ingen skillnad. Om man däremot kan försöka hitta alternativ att promota, så kanske det på sikt kan minskas ner med smällare och istället blir fler komloyer. Bara över stockolm ser man fler och fler för varje år.

Såhär ser det ut hemma varje nyår hos oss: