Hingstvisningen
I år krockar hingstvisningen med Asps Hingstpremiering, synd då får jag avstå från hingstvisningen i år då vi ev. ska visa hingst hos asrp!
Jag ska inte visa någon för Kvalitetsbok, men kanske att vi åker till Hingsutställningen med en eller två gossar, beroende på försäljning och dagsform. Oavsett ska vi nog försöka visa den yngste iallafall, ettåringen, innan han åker ut på sommarbete.
I. Glenfiddich (e:T Highlight - D. Tennessee Express) som lite bra träning inför framtiden.

Vilken hingst ska ni visa för asrp? Tråkigt att de lägger dessa stora händelser på samma helg.

En son till Leuns Velds Elegant och sen har vi någon mer tror jag som vi ska visa som inte är vår!
Men han är inte anmäld ännu så alt kan hända, men det är planen!
Dumt att just dessa två raser krockar då det nog är fler än en som har en fot i båda lägrena…

Jag funderar på att visa på hingstutställningen , för jag tycker inte min hingst är färdig att visas fram för kvalitetsboken ännu , även om han blir 3 år nästa år , den andra blir ju bara 2

*3 Är det playboy? Den som ni äger ihop med Eva Norrby?
Åker inte i år, alldeles för långt bort,
Hur mycket har Greva saftat på? en miss tror jag från deras sida….dom lär inte få några fler bokningar…
ungefär som en som har en fin anläggning norrut från oss, hon saftade på stallhyran med 1000kr rakt av och det blev massflykt från stallet, nu står hon med i princip tomma stallar…inte speciellt smart…

#7. Enligt vad jag har hört så hyr de endast ut hela helger och till priset av 15-16000…

Fast New forest ska i allafall vara kvar på Grevagården har jag hört i alla fall
det finns massor med andra lika fina anläggningar att använda som kostar en bråkdel…..men Greva kanske inte vill hyra ut anläggningen? synd för deras del då dom lär få minskat intresse.
Jag ska visa Rosinas Last Storm, sekt A på utställningen, han åker ju tillbaka till norge efter denna säsongen…
Och så blir det Tyngwndwn Superted, sekt C på utställningen, vi visar om honom för kvalboken nästa år pgr av tidsbrist detta året.
Friarly Fancy Boy är en 2årig sekt A, också utställningen, kvalboken och ev licens för honom nästa år.
Och sist men inte minst Fiffiluras Eye Catcher för utställningen om han inte är såld innan dess.
Så Gwynfaes Jaffeth får nog bli hemma iår om jag ska hinna med allt ser det ut som. Men vi får väl se

Jag vill bara meddela att det är ett nytt datum ute för ASRP's bruksprov, så det krockar inte längre med SWF's hingstvisning!
Nytt/rätt datum för ASRP's bruksprov är 19-21 mars 2010!

Va bra!
Jippie!