Nu kommer kylan
Det ska bli kallare till jul Länk hoppas bara att det inte blir halt utan så där vackert rimfrostigt som det ska bli.
Då kanske man skulle ha en vinter-bilds-tävling/tråd
om alla kan ta vita bilder på sina hästar 
Här har det snöat!!!!!
rena rama julkorts bilden ute just nu, så det är bara att hålla tummarna att det håller i sig…..
Snöstorm här igår, burr burr, skulle ta in min gamle arab och C-hingsten P Shonnyn som går ihop, men dom bara vände ändan mot mig i sitt vindskydd och sa : Varför ska vi gå in, vi har det så skönt här med våra tjocka täcken, så nej tack vi stannar nog ute!
Och så fick det bli ;-)
Här stampar de alla vid grindarna och är man mer än en timme sen att ta in dem så är det fullt liv där ute xD De vill in och sova i sin tjocka halm och rulla sig självklart.
Kom snö i helgen sammanlagt några få cm, men de smälter tyvärr bort =(
Men efter som alla inte har snö än kanske vi kan ha en jultävling fram till nyår eller liknande istället? :D Jag tror jag startar en nu rentav!
Hakuna matata!

Alla kan ju ha kameran framme och brädda på att ta vinterbilder, troligen har hela landet vinter i Januari : )
så håll på bliderna (dom bästa lite)
ja se det snöar!!!
och för en gång skull kunde det ha väntat någon dag till…..
har precis kört iväg en ponny till Berga som ska bo där och få lite träning någon vecka och det var spännande i slasket
och dessvärre har jag en körning till i kväll med ytterligare en ponny som är såld till Laholm, hon ska till norra Stockholm till en transportör så det lär väl bli ett äventyr det med när all den här modden fryser………men hur det än är att köra i snö så är det härligt med lite snö!! hoppas bara att det håller i sig nu fram till jul….
Vi har säkerligen 3 dm i Tyresö söder om stockholm, underabart!!