Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: avel-uppfödning
Läst 1664 ggr
Futte
0

Welshponny av Cobtyp Sec C. Sto 9år för avel.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Haymos Fuke är inte ridbar längre men hon kan antingen lämnas på foder/säljas till avel. Hon är införd i Kvalitetsboken som avelssto med 40 poäng.

Stamtavla hittar du på www.allbreedpedigree.com

Futte är ca 135 cm. Hon har tidigare haft 2 föl och hon älskar föl.

Nu kan vi inte behålla henne eftersom mina barn behöver en ridhäst men vi vill att hon kommer till nägon som föder upp cobponnys eftersom hon har så många finfina förfäder.

Film hittar du på www.youtube.se ponystables

Om du är intresserad kontakta Anita Yngve 070-7606073

Lorita
0

Jag har bytt film, på begäran av Futte

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

GulaRosen
0

Hej!

Jag förstod aldrig vad som hänt er ponny, hur hon blev skadad? Hur är hon tillsammans med andra hästar?

M.v.h Annette

Futte
0

Vi kan inte med säkerhet veta varför hon har fått problem med Ländkota 4 och 5. Troligtvis har hon ridits in för hårt eller inte haft tillräckligt omväxlande arbete i samband med att hon reds in efter sitt andra föl som hon fick 2007. Vi har bara ägt henne sedan augusti 2008.

Skadorna i ryggen ska enligt veterinären (Ultuna Uppsala) inte påverka hennes förmåga att bära föl, men som ridponny är det inte troligt att hon kommer att fungera. 

Futte är ett mycket vackert och mysigt sto. Hon är rätt så ranglåg och det kan ta tid för henne att komma in i flocken. Mycket beror på hur vänliga de andra stona är. För henne är en liten flock perfekt, hon är mycket sällskaplig.

Futte älskar föl och blir lätt brunstig, hon har tidigare haft 2 st föl.