Hur ser det ut i era stall?
Eftersom vi håller på och gör iordning i vår stenladugård så skulle jag vilja ha lite inspiration!
Vi har nu äntligen fått bilat ut mängder av gjutna väggar, det var fyra båsrader för svin som var gjutna!
Men hur ser era stall ut, har ni boxar i storleksmått för stora hästar eller har ni ponnyboxar?
I dagsläget har vi fyra storhästboxar.
ser gärna bilder på era stall och interiören!
Samt en följdfråga har väggarna, framförallt fronterna anpassats för era ponnier?
Finns det resan en stalltråd så ber jag om ursäkt och tar isf tacksamt emot länk till den eller namnet så jag kan söka själv.

Jag har mina på lösdrift och det gamla staller 2 storhäst boxar + en box för D-ponny, använder jag bara när jag tar in och fixar med hästarna.
Hade jag byggt stall i dag så hade jag satsat på en eller flera stor boxar och en sjukbox helst 4*4 + att jag hade haft på ett lösdrift från början.
Mina hästar mår riktigt bra med att gå i lösdrift och när jag släpper dom lösa i boxarna har jag öppet mellan storhäst boxarna och där går stona ihop, det är då dom mår som bäst. Jag ska återkomma med bilder från lösdriften, jag tänkte nämligen ta lite nya bilder ganska snart.
Nu har jag bara plats för fem hästar i lösdriften och jag har som det ser ut nu inga planer på att expandera hästantalet.
Vore trevligt med bilder!
Måttmässigt så blir det fyra stora för vår del då det passar in såatt säga. De tre ponnyboxarna blir för a och b ponny då de har måtten 2x4 samt en liten på 2x2 dessa mått då det är gjutna grisbås som är kvar från den gamla inredningen. det blir väldigt fint när man fått vitkalka det och satt in nya dörrar. Samt det blir boxar på 8 kvm vilket jag tror att de ska trivas med. sen blir stallgången mellan dessa och storhästboxarna 5 meter bred. Dessa konstiga mått då det går tre bärande reglar på 2.20 genom ladugården och två av dem ligger i fronterna på boxarna.
Det jag funderar mest på är höjden på fronterna för många är höga och man ser små mular som knappt når över.
Vi har gjort om vår ladugård till stall och hade också bärande balkar att ta hänsyn till. Där är 6 boxar och ingen har samma storlek, det är en till C-ponny, en till D och resten upp till 14 kvm. Tyvärr är takhöjden bara 235 cm, så det blir ändå aldrig några stora hästar.
Tyvärr tänkte jag inte på att vi någongång skulle ha någon mini-ponny (shettis blev det), så den stackarn ser ju ingenting när han är i boxen. Funderar nu på att bygga om dörren så han också kan få kika ut lite. Synd att säljaren som sålde inredningen inte heller informerade mig om det, såg en jättebra lösning när jag var i Falsterbo i somras. (morr).
Länkar till mina stallbilder här: http://www.pixbox.se/alb_show_id1045147_page0.html
6 boxar 2 spiltor. en sadelkammare och foderkammare. 4 utgångar två syns på bild.

Mina B kan se ut över kanten här en trött Karisma (Ametist´s box men jag slänger in ston där också ibland)
Här Kiara i den andra boxen
Box nummer tre är det helgaller runt om man stänger den.
Jag tänker måla om i boxarna, troligen i sommar, tänkte mig rosa hos stona och lila-aktigt hos Ametist.
vindskyddet, det ska också målas om rött och nytt tak (svart) som det nu är så är det fler olika färger på plåten. Det var ett billigt provisorium som bara skulle vara i 2-3 år…..det var -88 det
nu ser det inte riktigt ut så här heller vi har grusat mer framför och byggt bättre utfodring längst in 
Ser jätte trevligt ut Lorita och Caspianowner!