Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: övrigt
Läst 1443 ggr
Fourjoy
0

Stockholm Horse Show

Någon som ska dit? vi har ev. fått fribiljetter till lördag em. när shettis galoppen är…..Skrattande  har inte hunnit prata med min man idag men jag håller tummarna att vi har turen med oss…

Dyblygiad
0

Jag o tjejerna ska dit på fredag. Som vanligt är kassan skral när det är dags för Globen Rynkar på näsan

Reby28
0

Jag ska dit på lördag kväll tror jag :)

ZABA
0

Från första året tävlingarna infördes och ca 4 år framåt var jag med och hjälpte till i kulisserna. Eller snarare hjälpte till med de shetlandsponnyer som kom från Östertorps stuteri och som deltog i olika pausinslag. Som funktionär hade jag fritt inträde överallt.

Detta resulterade i att jag tillbringade nästan hela dygnen på Globen och såg det mesta. Efter några år blev det rätt tjatigt men ändå känner man att det är något som drar. Något som man bara måste åka till varje år. Nu för tiden blir det oftast så att jag åker dit tidigt på söndag morgon för att kolla i Annexet om det är något som jag "måste" köpa… I år, liksom förra året, lyckades jag vinna två biljetter till en av föreställningarna. I år blev det just söndagsförmiddagens föreställning vilket passar perfekt. Medbjuden gäst blev min mamma.

Jag tycker att det är suveränt bra att tv börjat visa mer och mer från dessa tävlingar och hästsport i övrigt. Fast det skulle gott kunna vara ännu mer!

Reby28
0

Det blev eftermiddagsshowen istället :) Det jag blev mest imponerad av var hon med getterna och hundarna, och sen var ju agility-showen jätterolig!

Dyblygiad
0

Det bidde en kandarstång + ny plastrong som enda inköp på Globen i år.

Det enda jag var sugen på att köpa utöver detta var en ny dressyrsadel. Blev glatt överraskad över Jacson dressyrsadel.

ZABA
0

(#3) Jag var på plats söndag förmiddag. Inte så värst mycket i shoppingväg som kändes viktigt att inhandla även om det alltid är kul att kolla på små träns, grimmor och täcken. Köpte några borstar med trärygg (för framtida målning), tre par vinröda ridvantar, en täckesgjord samt fem stycken grimskaft. Samtliga saker är presumtiva sponsorpriser till utställningar…