För härstamningsnörden
Har ni sett den här annonsen på Blocket? Ser ut att vara en guldgruva för sektion A och B-fantaster.
Inte dålig samling alls. Borde falla någon här i smaken.
Jag är sedan många år tillbaka bekant med säljaren. Alla saker är i finfint skick och mycket intressanta. Jag hoppas innerligt att allt hamnar hos någon som uppskattar sakerna lika mycket som nuvarande ägaren gjorde en gång i tiden.
Skulle själv gärna köpa rubbet om det inte var för att jag redan har det mesta. Ett och annat foto saknas förmodligen i mina gömmor men det går inte att köpa separat. Minns hur avundsjuk jag var - och till viss del fortfarande är - på "Stina" som lyckades få fina originalfoton från Holland på Roman Fidel samt hans far och mor. En riktigt guldgruva för ett Vallrumfan!

Det är redan sålt :(
Det är en VERKLIG härstamningsnörd som köpt sakerna.
En anonym sådan.
Jag säger inte mer än GRATTIS!!!
Jag såg uppslaget i welsh boken och sa tyst för mig själv "vad sjutton gör min gammel man där, det är inget sag har sett innan :O" sedan försökte jag tyda bokstäverna och insåg att det var hanns pappa som han också är upp i dagen lik! =)
Önskar jag sett detta tidigare och fått tag på denna fina samling!
Är det förresten någon "Welsh människa" som har några bilder på Krumelur? Jag har bara ett fåtal från hingstkatalogerna som fanns förr samt en på äldre dagar som finns på Jenny Staafs hingstsida.
Hakuna matata!