Godmorgon
Godmorgon på er idag ska hela högen vaccineras, också kommer roddmaskinen och löpbandet som vi beställt, det gäller ju att hålla ryttaren i form också 
Jag åker till Uppsala och provrider en foderhäst. Det skall bli spännande!!!
Tar med mig transporten och köper halmpellets, som visat sig vara svårt att få tag på i mina krokar. Jag vill i alla fall prova .

#1 Lycka till med provridingen, vad är det för häst? Kan du ta bilder och visa hur halm pellets fungerar? lämna en liten rapport till oss som inte provat än.

Godmoron, har just varit ute och fångat in några förymda halvblod
, idag är det första gången på många dagar det verkar bli lite ljust! Det regnar inte, inte ännu iallafall!
Ska ut och dra staket, sen har vi visning av några hingstar, sen ska en av mina älskade kastreras(en treåring)! Fullt upp!
Jag har varit ute och fyllt på foderhäckarna.
Här är det lite lätt storm :( ska göra klart stallet och sedan åka på träning med 3 åringen.
Sedan får nog resten stå, blir en mys dag i detta vädret

Ska vänta in veterinären för femte dagen i rad. Men sen hoppas jag att stoet är färdigbehandlat!
Här är alla ute och mockning är avklarad, INGET regn
nu har det regnat varje dag under 2 veckor så det räcker nu känns det som….men glädjen lär inte bestå….mer väntas i kväll….
Det är hopplöst blött i alla hagar och enda hoppet är kallt väder som får det att frysa…men vad det ser ut som så blir det varmare än vanligt nästa vecka…
å mer regn…..
I övrigt ska jag fortsätta putsa fönster och jobba lite…nästa helg är det 1:a advent och ljusstakar och gardiner ska ses över….
det är väl härligt när ljusstakarna lyser upp i fönstret….
sen ska jag sy en ny "badrock" till Jack, han är lite frusen och bortskämd av sig
….köpte billigt härligt fleecetyg igår på en butik som ska läggas ner, så imorse fick han agera provdocka för bästa passform.
(#1 Spännande!! Både med ridning och pellets. En fin kombination kan tänkas. Man landar förhoppningsvis mjukt!
)
Var köpte du pelletsen ragnhild? :-)
Det finns tidigare "trådar" om halmpellets. Det ser i alla fall ut som pellets, som hästarna äter, Fungerar som kattströ och bildar klumpar. Skall vara drygt och man mockar inte ut så mycket.
Blivande foderhästen är nåt i "hästväg", vill jag lova. Återkommer med det. när han finns här hemma!