Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 1783 ggr
Dyblygiad
0

Ljusterö 18/10

Japp då var det dags för årets sista RPAF utställning, föl o ungponnyutställning där man kan vinna vandringspriset, den stora silverpokalen, minne till Madams Pelydryn.

Jag ska ställa ut Rosenröd och Leias ägare kommer ställa.

Fourjoy
0

Vi avslutar säsongen på Berga, känns som det räcker nu….

Har varit en bra säsong i år tycker jag många utställningar att välja på…..guld värt!!!!!! Skrattande

wester-ek
0

Ska anmäla veckan… tar med oss grabbarna igen, kan vara bra o komma ut lite o få miljöträning nu när hormonerna är lite lugna!

( Två Wm-killar båda 1 år)

/Jewa

ylle
0

VA-har inte sett någon propp till denna utställning???!  Ylle

wester-ek
0

hade oxå missta den… Du är inte ensam! =)

Dyblygiad
0

Passa på att anmäla nu, förlängd anmälningstid till den 8 okt!

wester-ek
0

Tror vi hoppar den iaf, både jag o mamma jobbar o vi är som sagt på Berga helgen innan… Men sant som sagt; Det kliar i fingrarna! =)

ZABA
0

Hm… kanske man skulle anmäla trots allt.

Hänger på låset den 8:e beroende på hur ponnyerna ser ut. Efter en bantarsommar går de nu äntligen på gräs vilket de är väl förunnade. Fast magarna växer fort trots att endast en är dräktig…

Hanna-D
0

Lockande! Jag är tom ledig den dagen! Men har inget att visa direkt och ponnyerna har gått i vinteridé = lerinpackning och grizzlypäls…

Ahnna
0

Var finns proppen?

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Hanna-D
0
Dyblygiad
0

8# Lerinpackning är nyttigt för pälsen så ta med dig ett par ungdjur nu och kom! Om inte annat för att se hur mina hästar har det idag. Vi kommer troligen vara på Hästede gård om vi får på sanden i tid på den blivande ridbanan!

Elshira
0

Detfrestar verkligen att ta med 2-åringen som är väldig fin här hemma som endast blivit utställd som föl ännu! Men ska till berga och det får nog tyvärr vara det sissta… =/ Får eget körkort till vintern så då kanske det blir lite mer (A)

Hakuna matata!

ZABA
0

Så det kan bli! Skäms

Har precis anmält en av mina ponnyer. Ponnyer som jag tidigare lovat att de skulle slippa åka mer i år. Jag fick nog en släng av visningsabstinens igår på Berga där jag bara var funktionär…

Fourjoy
0

här är det slut för i år!!!!  skönt!!!!! Skrattande

Dyblygiad
0

Nu börjar det komma in lite ponnier! Har precis kommit hem från utbildningen och kollat av mailen.

1 WM föl

1 sekt D föl

2 WPB ungdjur

1 sekt D unddjur

1 sekt B ungdjur

3 WM ungdjur än så länge på welshfronten!

Det känns av att jag inte har några egna djur att visa i år, ja bortsett från Rosie då.

Hanna-D
0

#15 Har inte sista anmälningsdag varit?

Dyblygiad
0

Förlängd och sen har folk hört av sig och då har jag tagit emot deras anmälningar via mail. Vill du också komma Glad

Dyblygiad
0

Jaha gott folk!

Välkomna i morgon och ta med det vackra vädret är ni snälla!

Det har varit en hel del strul med hemsidan denna veckan och jag hoppas att alla kommit åt vägbeskrivningen. Ni som vet med er att ni betalat in sent - ta med kvitto på betalningen!

Jag nås hela dagen på 070-680 83 17 om ni åkt vilse el missat en färja!

ZABA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hemma igen efter väl förättat värv. Glad :thumbsup: , trött 24 och hungrig med lätt huvudvärk som följd doh.

Jag var nog ändå inte helt tokig den där dagen på Fayre Oaks-auktionen 2008 då Shamrocklake Marie Clare ropades in. Idag har hon återigen visat sig från bästa sidan. Domare Elisabeth Ljungstorp gav SMC följande kritik; "Välutvecklad av utmärkt rastyp. Uttrycksfullt huvud, harmonisk sida. Välbenad från sidan, något tät och tåvid fram. Avspänd ren skritt. Lätt trav med god takt".

Trots vissa problem att springa på den ojämna, regntunga och nysandade utomhusbanan klämde vi till med 99788=41 poäng. Det räckte till BIR sektion A, BIS bland alla unghästar och BIS totalt både föl och unghästar!!! Kan nog inte riktigt förstå det ännu…

Tack för idag till alla inblandade. Nu är det garanterat slut på utställningar för i år!

WelshD
0

#19  Stort Grattis. Hon är superfin. Lycka till i framtiden med henne.

Fourjoy
0

Heja Marie och Marie!!!!!  vilket avslut på året!!!!

ragnhild49
0

2 på dig själv. Jag såg ditt sto på Salsta på riks, och jag kan inte annat än hålla med Elisabeth. Grattis!

Dyblygiad
0

Jaa ett stort grattis till alla MarieSkrattande Enbedårande vacker ponny och det var verkligen på tiden att Pelleplutts vandrarpris fick komma till en WM efter russ, sv RP och NF.

NU är jag äntligen hemkommen efter att ha byggt klart uteboxarna och äntligen kunnat stalla in alla hästarna (mina fölisar + rosie var ute i natt innan utställningen)

NU ska jag fixa med resultaten!

TACK alla för en trevlig dag, solsken och glada miner trots att 3 bilar inte kom in på parkeringen. Hoppas att ni har överseende med det då vi hastigt fick byta utställnignsplats.

Izzi
0

#19 Vilket sto!!! GRATTIS!

sting
0

#19 Ett Stort GRATTIS

RC71
0

#19 Stort grattis Marie!! Hon ser jättefin ut!

Arhults
0

Grattis Marie hon ser underbar ut!

ZABA
0
Hanna-D
0

Grattis Marie!

dejavu
0

Ett jättestort Grattis !!

NinnaH
0

Grattis Marie!!!

Vad var det jag sa Skrattande

Att hon skulle ta hem allt *hihi*

Mvh NinnaH

---Medarbetare på Blandrashundar.ifokus---

"Människans bästa vän är hunden"

Dyblygiad
0

Vill även passa på att gratulera alla andras fina welshar och WPB! Även om det inte alla gånger räckte till guld så var de fina och får de bara växa till sig så kommer de nog också att få bättre exteriörpoäng. Tyvärr så har jag endast foton från den bedårande BIS ponnyn samt bästa fölet som var ett Dartmoor sto.

ylle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja Marie (ponnyn) var ju superfin!   Här kommer ett senkommet grattis (min dator har haft svininfluensan)  Här är en bild på ett ettårigt WM sto som inte alls ville vara med den 18:e….  ??

ZABA
0

#33 Fast det ettåriga stoet hade iaf fin "schwosch" på lång krullig man och svans! Tack i övrigt. Själva Marie (ägaren) är inte vidare fin… Flört