Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: god-morgon
Läst 1102 ggr
ragnhild49
0

God Morgon 2009-11-15

Den lilla snö vi fick för några dagar sedan regnade totalt bort i går.

Inte vissta jag att det var "curly" blod i mina ponnyer. Hingstfölet var alldeles lockig i pälsen (som en nyklippt pudel), när jag tog in dom på kvällen, efter jobbet. När han var klar med rullandet i boxen, såg han ut som en coccosboll.

I dag är det nästan sju grader varmt, vindstilla och alldelses grått. Med andra ord typiskt novemberväder. Skall strax in i dushen och sedan till jobbet för ännu ett tolvtimmars pass.

Lorita
0

Det utfodringsdag i dag, alla hö kärl ska fyllas för att räcka en vecka fram. Igår stor mockade jag vindskyddet och la in ny torv Glad

Arbeta hästarna får vara två veckor till då vi håller på att renovera källaren och bygga träningsrum. Sen blir det nya tag både för mig och hästarna för att komma i form till utställningsåret 2010

2009 blev ju ett "förlorat" år med bara en utställning och opererade fötter så springa var ju inte så lätt Rynkar på näsan

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fourjoy
0

Här är det grått, grått och ännu mera grått…..och hemskt blött och lerigt efter 1,5 dygn av regn…Rynkar på näsan  åh, vad jag önskar minusgrader och lite snö….

annars så är det lugnt på hästfronten, damerna sväller och pojkarna är busiga efter slappa dagar….gamle Jack var "döv" i morse, hörde inte alls att jag stod i boxdörren med grimman och frågade om han skulle gå ut, stod bara och kikade ut genom fönstret och tuggade nöjt på höet med rumpan mot dörren……..han ville inte gå ut i regnet……nähä sa jag då får du väl vara inne då….när jag stängde dörren gjorde han en nick med huvudet precis som "tackar"  och återgick till att kika i fönstret…..han är en unik personlighet helt klart…kan svära på att han förstår vad man säger ibland…

Vi tog den svarta herrn till Bergas ridhus igår och han hade väldigt kul, han älskar att åka bort, första 10 minuterna brukar bestå i en massa bus och bock innan värsta sprallet gått över….