Varnings annonser
Blir så trött när man sitter och läser annonser och så dyker det upp VARNING på än det ena och det andra…nu senast någon som säljer Friesers och quarterhästar billigt av olika anledning….jag menar hur blåögd får man bli? låter det för bra så är det ofta det också….eller att utländska köpare vill betala med check? sånt får man inte gå på…. eller folk som köper sadlar eller utrustning och skickar iväg pengar hur som helst…och sedan blir förvånade att inga saker kom….
Tråkigt att vissa ägnar sig åt bedrägerier men man får ju inte gå på vad som helst….
Tycker det är bra att de sätter ut varningar för olika bedragare - oavsett om folk BORDE inse att det rör sig om just bedragare.
Jag är absolut FÖR att man hänger ut bedragare med namn o bild helst! Hästbranschen har blivit RIKTIGT rutten och visst ansvar tycker jag också att man kan lägga på alla de sajter som tillåter vad skit som helst på sina annonssidor:(
andra sidan att hänga ut folk är ju att vissa inte blivit bedragna men blivit sura av någon anledning och vill hämnas….den versionen finns också och det är inte bra alls och vem ska avgöra om dom verkligen är bedragare? man ska nog akta sig noga om man ut till allmänheten med personliga uppgifter, åtminstonde som privatperson, det är polisens jobb och ska man handla så finns det säkerhets åtgärder man kan vidta så minimeras risken att bli blåst….men man förundras över hur lättlurade en del verkar vara….

Jag har sålt många hästar genom bara telefon, folk har betalt och hästen har tagit transportfirma till nya stallet!
Jag har också köpt föl i UK genom mail, satt in pengar och skickat dit en transportfirma utan att jag någonsin har träffat stuteriet.
Jag köpte ett beg elaggrgat för någon månad sen ,betalde allt och gubben skickade paketet med bussen!
Jag är kanske dum men har aldrig blivit lurad ochjag i min tur har aldrig lurat någon. Har nog sålt ganska många hästar/ponnier fullständigt osedda, endast video.
Alla har fått fantastiska hem, och vi håller kontakten med nästan samtliga.