Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: bilder
Läst 1612 ggr
Lorita
0

Föl som växlar färg

Jag trodde Kahlúa skulle bli "normal" brun

så här ser hon ut idag när fölpälsen är ett minne blott

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Edition
0

Vilken rolig tecknig hon har, det ser precis ut som ett frågetecken! Jag har aldrig varit med om en ras som färgväxlar så ofta som welshar.

Det är inte många av mina som har fått behålla fölfärgen.

När jag avlade på halvbloden så var det säkra kort, brunt var brunt och svart var svart.

Lindbygarden
0

Ska bli spännande att få se vad slutfärgen blir!

Lorita
0

#1 Ja, tecknet i pannan blev väldigt lustigt, ett ? med en liten prick och allt Glad

#2 jag tror hon är färdig på kroppen, mörkbrun, sen har hon gråaktig svans också, utvecklingen av den är jag väldigt nyfiken på.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Elshira
0

Hon kanske blir som vårat ena Welsh Mountain sto. Mörkrbrun - nästan svart på sommaren och vintertid får de de lite orange/beige toningarna runt rumpan och under magen. Hon är också lite stickelhårig.

När det är lite mer mixade färger till skilnad från halvblod mm så är det nog "lätt hänt" att de inte får de traditionerlla färgerna.

Allt ifrån gulbrun till nästan svart finns ju innom Welshar i.af. Stickelhårig är inte så vanligt annars vad jag vet i.af men har haft flera, tom. en arabhingst som vi trodde var enbart guldfux men sedan med tiden fick fler och fler små vita strån =)

Tycker alltid det är roligt med lite uppda färger och teckningar!^^

Hakuna matata!