Stenbroåsens ponnier
Hej, Hittade nyss denna sida. Såg då att det fanns foton på några av Stuteriet Stenbroåsens ponnier. Jag bor också i Svartrå och min dotter var mycket uppe och pysslade med deras ponnier när hon växte upp. Skulle vara jätte roligt att se fler foton på deras ponnier.
Vad roligt KOmmer ju inte ihåg alla namn. Mimmi, Cessi, Gretzsky, Magic, Candy,Cindy (tror jag). Ja, jag kommer att känna igen många fler. Men minnet är inte så bra klockan 22,00 
Gretzsky bor på Orust nu. 18 år och fortfarande igång på tävlingsbanorna men nu i de lättare klasserna. Han är min dotters ögonsten och bilder på honom finns på www.bratensponnystall.se
Vi saknar tyvärr bilder på honom som föl och ung. Vi har hört att han var mörk då, nu är han vit. Är det någon som har bilder på denna underbara herres tidiga år blir vi jätteglada!!!
#3 Roligt att se av Gretzsky igen, inte sett honom på ett bra tag nu! Tävlade förr mot honom med sin tidigare ägare. Vad härliga bilder på eran hemsida på honom, ekipaget var jättefint.
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Jo, de är söta tillsammans, får se vad det blir av dem när hon blir äldre. Hon är bara 11 nu och har ridit i ett år. På söndag blir det start i LB..
Var inne och tittade på bilderna på Candy. Underbar häst! Vilka bilder du tar, härligt att se och jag hoppas du lyckas fånga min dotter på bild någongång, jag saknar ett riktigt bra kort på henne i ökad trav!
#5 Verkligen!
Får väl bara önska lycka till, det kommer säkert gå kanon! Är det både hoppning & dressyr som gäller?
Tackar tackar!
Jo hon är underbar lilla Candy! Har det superbra hos nya ägarna också. Två startade LA:er i dressyr där (jag hann bara starta henne i 1 ända LA), och i första LA:n kom dom 2:a med 64%, och den andra LA:n vann dom med 66%, slog tom. den välkända ponnyn "Possum"!
Jag & min fotopartner skall försöka ut och fota dressyrtävlingar mer nästa år. Tävlar ju även själv så brukar ha med mig kameran ibland oxå. Så någon gång blir det säkert några bilder!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Det är mest dressyr. Med tanke på Gretzskys ålder hoppar de lägre clearrounder o enklare hopptävlingar och undviker omhoppningsfart- och svängar.. Man får ju vara rädd om drömprinsen. Terränghoppningen i Munkedal i augusti var perfekt för honom. Idealtid och inga tvära svängar, och så blev det ju en blågul också.
Vi ser fram emot vårens tävlingar, vi håller tummarna för dej också! Under tiden fortsätter jag jaga den perfekta bilden på deras ökade trav…

Stenbroåsens Mandarin - framgångsrik dressyrponny på SM-nivå och även silverbelönad på utställning. Visad på SWF:s lokalutställning Västerhaninge 20091011 för Gunn Johansson.