Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettsäljes-utlånas
Läst 3301 ggr
GulaRosen
0

Härligt welsh sect. C-sto!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ias Saesnes ”Sally” är nu till salu till rätt hem. Född -02, ca 1.36 hög, e. Leyeswick Dai RWD 14 u. Croniarth Solitaire RWC 15 e. Aberaeron Idris 37214. Sally har fått tre fina föl hos mig, hon nedärver starkt sin gula färg. Hennes första föl Ängaby Get Maxed fick diplom i hoppning på treårstest i år. Har fint gulbrunt hingstföl vid sidan e. Storhaug Magic Flyer RWD 15 (ingår ej i köpet). Är i år betäckt med sekt. C-hingsten Pentyparc Shonnyn Ddu (Årets Ponny 2008) och är konstaterad dräktig. Sally har en skön personlighet med mycket integritet. Hon är en mycket god mor och är lätt att få dräktig och har lätta fölningar. Sally är inriden och går i rätt form i alla gångarter och är löshoppad med god teknik. Hon gör allt med glädje och energi, och är en trygg och orädd tjej. Rör sig mkt bra och är lätt att hantera i allt. Hon är visad med 40 p som tvååring. Vi säljer Sally dräktig för 30.000:- Det absolut viktigaste för oss är att hon kommer till ett gott hem. Välkommen att kontakta Annette på 0503-200 77 eller mobil 0703-39 07 34.

Dyblygiad
0

Fina fina Sally, om jag ändå hade pengar att köpa tillbaka henne för Kyss

Sally som 2 åring, på våren, det var ett tag sedan eller hur!

Lycka till med försäljningen av ett underbart sto!

GulaRosen
0

Tack så mycket!

Vi vill inte gärna bli av med henne, jag hade gärna sett henne kvar här på Eskelid. Nu hoppas vi dock att vi kan hitta ett annat bra hem till henne, där hon kan glädja någon annan :-) Hon är som du säger en fantastisk häst.

ragnhild49
0

Jag hoppas att en av dina spekulanter får sitt sto såld och kan köpa "Sally". Spekulantens hingst och Sally tror jag skulle bli en kanonkombination!!! Jag håller tummarna för att det kan blir dom två en dag.

GulaRosen
0

Att du inte ger dig :-) :-) Men jag tror faktiskt själv på den kombinationen - har ju själv varit inne på samma linje!

Vi får låta ödet bestämma…;-)

GulaRosen
0

Jag och min sambo har idag bestämt oss för att behålla Sally över fölningen, och eventuellt sälja henne nästa höst. Vi vill att hon ska föla här hemma tillsammans med Jackie och att fölisarna kan gå ihop. Jag har sett fram emot den här fölungen så mycket och tycker att det är jättespännande att pappan är en sektion C den här gången. I och med att jag har fått sålt min fölunge Nikki så öppnar det för att Sally kan vara kvar hos oss tills vidare. Känns riktigt bra.

ragnhild49
0

Trevligt att höra "Yellow Rose"!!!