Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettwelshen-i-världen
Läst 1930 ggr
[Hallonqvist]
0

God morgon 20 oktober!

Pust och suck, försöker blinka bort gruset i ögonen men det är inte enkelt. Hemma igen efter en härlig helg i vackra Wales, med tillhörande besök på Cob Sales i Builth. Trevlig värre och många fina ponnyer har passerat framför ögonen. Några toppar och några dalar, as usual.
Ett helt knippe gick till sverige, det var många svenskar där. Fruktansvärt låga priser, som väntat! Förvånad
Såg inte alla men den dyraste jag såg gick för £8000. hingst vars namn jag glömt. En broiler, men snygg.
Nu måste jag jobba undan lite. Ha en bra dag!

ZABA
0

Hua, vad avundsjuk jag blir på #0 som haft det trevligt värre i Wales.

Tisdagen verkar erbjuda regntunga moln, ingen blåst och kanske 6 graders värme här på Färingsö. Min födelsedag, nr XX i ordningen, skall firas med lönehantering och bokföring på jobbet under kontorstid. Efter det måste jag hämta morötter, lossa+packa närmare 4 ton hö och halm, mocka och fodra samt släppa in hungriga hästar. Undrar vad man skulle göra ifall man inte hade en hobby?…

PernillaJ
0

#1 Grattis på födelsedagen!

Frostigt silvergrått i Leksand, nån minusgrad. Jag ska ägna mig åt att städa hela dagen, bara att dra på gummihandskarna och köra igång.

WinterPrince
0

#1.. Grattis!

Tycker det är så himla tråkigt när det är mörkt när man vaknar nu för tiden.

Här har dagen börjat med ett prototyp-bygge. Ska snart gå och göra klart det sista på projektrapporten. Presentation på torsdag.

Fourjoy
0

Grattis Marie!

Här är det GRÅTT!!  tung dimma och 5 grader med lätt duggregn tidvis…och LERA….Rynkar på näsan   Wales låter mer än trevligt!!!

Det var någon cob som gick till Australien om jag inte fattat fel, priserna var tydligen en besvikelse för många säljare…många fina bargains för köparen…

[Hallonqvist]
0

#4 Det hojtas ju så mycket så man upfattar inte allt, vi förstod det som att han hade stått i austrialien, men fick inte till det riktigt. Köparen satt precis framför oss och såg ut som en typisk britt med keps. Det var broilerhingsten som gick dit om det nu var så. Har stammar och allt hemma.
Priserna var låga, och jag blev faktiskt positivt överaskad att det var såpass hög kvalitet på flertatlet utav hästarna. Hade trott att det var mycket "kameler" som såldes men det var inte så farligt.
Som plus var många fina hästar till låga bud, trevliga säljare, ett par nya bekantskaper och härligt väder! Som minus var viss hästhantering man fick beskåda utanför ring, samt hanteringen utav de skräckslagna fölen inne i ringen. Sex stora karlar som alla slänger spån och piskar efter fölen gör en kräkfärdig. Flera av hästarna vurpade och drog med sig sina handlers och tre små terrorister till ungar skulle jag vilja klå upp rejält. Vet inte vad som är värst, ungarnas hantering utav hästarna eller föräldrarna som hejade på! Skrikandes

Grattis Marie!!

Dyblygiad
0

Grattis dubbelt Marie!

Här var det mulet och minusgrader när jag gick upp. Inget regn ännu men så regnar det sällan här i skärgården. Ska på IUO möte med Therese lärare idag och sen köra ungarna med deras tidningar i eftermiddag.

Fourjoy
0

En väldigt fin Henfynyw fölis blev tydligen stulen mellan lördagen och söndagen, spårlöst borta… fräcka människor..Skrikandes  nyblivna ägaren står med ett pass men ingen ponny…