Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: övrigt
Läst 1183 ggr
Fidelina
0

Häst slungades ut vid olycka

Lorita
0

Skräck att öppleva, hoppas det slutar bra för hästen

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Dior
0

Fy vad läskigt

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Gjutens
0

Det var fruktansvärt halt i Dalarna denna lördags morgon. På radion gick de in och bröt hela tiden. Det var ett 10-15 tal olycker bara på morgonen. Vi skulle ha varit till Dalarnas ponnyavelsförenings utställning i Falun, men min bil blev inte färdig på verkstaden och vi fick inte tag i någon annan som hade drag…Det var kanske tur i oturen att vi inte kom iväg. Jag gillar inte att köra transport annars och det måste ha varit otäkt när det är så halt!!

Hoppas hästen går att rädda. Stackars tjejer de måste ha fått sitt livs chock. Men va duktigt att få ut hästen ur trumman. Vilken hjälte!!

Kör försiktigt i vinter!

Gitte

ragnhild49
0

Min bilrado har tagit timeout, så jag hörde inga varningar.

Vi startade från Leksand vi 10-tiden och körde riksväg 70 till Falun, och märkte ingenting…. Antagligen var den vägbanan så torr, så det aldrig belv halt. Trafiken runt omkring mig flöt på bra. Sicken röta!!!

Fidelina
0

# 4 Tydligen hände häst-olyckan på landsväg 635.

Fourjoy
0

Blivit liggandes i 2!! timmar…..stackars krake…det var tur att den inte förlorade livhanken i krashen…och sen får den kämpa i två timmar innan den får hjälp…Förvånad

Fidelina
0

# 6 Igår skrev man att hästen skadats allvarligt.

Är det någon som vet hur det gått för hästen och dess ägare?

PernillaJ
0

#7 Enligt svt.se handlade det om en ponny, som fick så svåra skador att den avlivades under måndagsmorgonen på Strömsholms hästklinik.

Fidelina
0

Hemskt att ponnyn avlidit, vilken tragedi för alla inblandade.

Ponnyn såg ut att vara skimmelfärgad på första bilden som lades ut i lördags.