Utställning Falun 17/10
Den 17 oktober anordnar Dalarnas Ponnyavelsförening föl och unghästutställning för samtliga ponnyraser vid Falu Ridklubb.
Domare är Morgan Johnsson.
Propositioner finns på www.dalaponnyavel.com
Sista anmälningsdag är 24/9.
Välkomna till Falun!
Det skall bli såå roligt att få visa för Morgan, det var ett tag sedan. Jag skall anmäla tre ponnyer och bestämmer mig dagarna innan, vilka jag tar med mig.
Påminner om att anmäla i god tid. Det kommer anmälningar hela tiden, så risken är att det blir fullt tidigare än sista anmälningsdag!

Har anmält mig och Matheo till Falun. Är redan nervös…min första hästutställning!!!Jag går väl in och ställer upp honom och håller en köttbulle framför och säger stååå!! Blir inte det bra så säg? Min önskan är att det ska gå bra i transporten och att han uppför sig innanför och utanför ringen, allt annat är bonus!!! Har inte haft möjlighet att träna utställningsträning på riktigt utan bara själv, så vi får se hur det går…Ska bli roligt att höra vad Morgan säger om honom. Hur han har utvecklats…Hoppas bara att inte mina tabbar gör så att han inte kommer till sin rätt. Vi är där för att lära oss.
Hoppas vi alla får en trevlig dag mned fint höstväder!
Gitte & Matheo

Hur det än går så är träningen värd guld, jag är säker på att det blir bra! Lycka till!!

#3 han är jättefin, tror säkert Morgan kommer bli förtjust. Ska bli kul att se din läckerbit live, då jag också ska dit.. och lycka till, det kommer nog gå jättebra..

Gitte har en kille som inte går av för hackor… Han är hur läcker som helst:)…

Finns du på plats Eva om jag behöver goda råd? Om du har tid alltså…du ska kanske jobba?
Börjar man med att ställa upp eller skrittar man runt först? Måsta väl ha ett öga på domaren oxå om han vill att jag ska göra något…Vet av erfarenhat att man har den stunden på sig i ringen att visa vad man går för sen spelar det ingen roll hur snygg man är utanför eller hur….
Gitte
Han kommer säkert tala om för dig hur han vill att du ska visa, men kolla lite innan hur dom andra blir instuerade så är det mycket lättare. Se till att springa ordentligt fort i traven så han får chansen att sträcka ut och visa sina gångarter…många "fis" springer och pålle släpar fötterna efter sig och ser bara urtråkad ut….
..ja tyvärr är det ju dessa få minuter man har på sig och det blir inte alltid som man tänkt sig…
dom har sina bra dagar när allt flyter men även sina dåliga dagar och det är bäst att inte förvänta sig något utan bara gå in med öppet sinne och njuta av dagen och göra sitt bästa för stunden….
#8: Vi har utställningsträning 22/9 kl 12,00 om du vill komma. I Stora Skedvi. Då finns jag o Eva på plats och kan ge tips o råd.

Åhhh, det hade vi behövt!!! Men den 22:a är en tisdag kl:12.00 då jobbar jag!!! Tänk omdet varit den 26.e…lördag. Ska hålla koll efter nästa gång, få se om det är när jag är ledig…Ni är verkligen flitiga i våran klubb. Tack!!!
Gitte

#12 Tror att det brukar vara 16 år.
Påminner att det nu endast är några dagar kvar tills anmälan går ut.
Sista anmälningsdag i dag - går bra att anmäla via e-post på info@haganasstuteri.com
Kommer utställningen hållas i ridhus? Hittar ingen sådan info på hemsida/propp. Ni håller till på Falu RS anläggning förstod jag av denna tråd?
Funderar på att ta med mig min kamera och fota lite utställning. Och samtidigt få se vackra ponnyer!
#16: Utställningen blir i ridhus, ja.
Kommer info i katalogen som är på gång.

*18
-Vilken snygging ! !

#18 Han kommer bli en riktig läckerbit! Grattis!

# 18 Grattis ! Vilken vacker hingst han redan är!!
Tack och bock, allihopa. Jag är så klart väldigt stolt!!
Jag är långsam med att läsa mina Ridsport, och har först nu sett att Recriwts ½ bror (samma far) Moflos Variant, gjort bra ifrån sig nere i Falkenberg och placerade sig som fyra i ungponny- championatet för femåringar. Grattiis Jenny Staaf!!!
#18 Om jag förstått rätt var det shetlandsponnyer som tog både BIS och reserv-titeln. Jättesnygg hingst f ö!

Något säger mig att det kommer gå åt skogen, allt ihopa, haha. Jag och mamma har noll erfarenhet av utställningar.