Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: utställning-premiering
Läst 1474 ggr
ElisabethA
0

Ponnyutställning Luleå 17 oktober

Den 17 oktober har Norrbottens hästavelsförening ponny (och kallblods-) utställning på Stallbackens Ridskola, Skäret 163, Luleå. Domare Elisabeth Ljungsorp.

Sista anmälningsdag 1 oktober.

Mer information om anmälningsavgifter, uppstallning, maskeradklasser samt handlerpris finns på föreningens hemsida www.norrbottenshastavel.org

Välkomna!

jinxx
0

Nu ser jag fram emot årets utställning!! Stuvar in mina tre och kommer…. En liten som bara skuttar jämfota i grimskaft, en med ca 3 cm lång, spretig avgnagd man och en lite småtjock luden dam. Ska bli roligt iallafall…. Hoppas att du också kommer Houdini! Jag ser fram emot att se Sven igen.

Houdini
0

Det blir nog ingen utställning för sven då jag inte har lyckats få reda på vilken tid det börjar (hänger i sådana fall på om jag hinner jaga morgonpasset på oktoberpremiären).

Detta pga att domaren åter igen är densamma som vid samtliga andra visningstillfällen som ges här uppe (både utställning och premiering).

jinxx
0

Du skulle ha skickat mig ett mail och frågat=) Vi börjar mest troligt ca 9 på morgonen. Welsharna går mest troligt i slutet av startfältet. Vilken tid beror på hur många anmälningar jag får in.

Ang domaren så hade iaf jag tyckt det var roligt att se hennes bedömning av Sven nu när han utvecklats mer. Han fick ju finfin kritik ifjol!

Houdini
0

Men jag kan inte förstå varför man har en och samma domar på varenda utställning & dessutom samma domare på alla premieringar?

Fourjoy
0

..bristen på domare är bakgrunden till att ofta samma får jobben… tråkigt….men förhoppningsvis borde det väl utbildas några fler?

jinxx
0

Elisabeth dömer sto /unghästpremieringarna i Norrbotten för det mesta, ja, vilket jag inte ser som en nackdel. Och ifjol dömde hon ponnyutställningen. Före -08 har hon inte dömt utställning häruppe på många år. Utställningen -04 dömdes av Morgan om jag minns rätt. Årets utställning beslutades det om rätt sent och hon hade vänligheten att ändå klämma in den i sitt schema. Hingstpremieringsnämnden brukar ha en annan sammansättning av förättare. 

Men visst, jag har också åtminstone en domare jag skulle fundera några gånger extra om jag vill ställa för. Vi hoppas iallafall på ett bra deltagarantal så att vi har möjlighet att i tid ta ställning till om det blir något utställningstillfälle nästa år.

Varmt välkomna att maila  eller ringa mig och ställa frågor om utställningen 17 oktober.

svartbyn@bredband.net  070-3420869

/Sarah

jinxx
0
Houdini
0

Är det alternativet, samma domare eller ingen utställning alls?

jinxx
0

I år, Ja!! Men som sagt så tänker jag inte tjata på någon att komma. De som anmält är positiva och jag förväntar mig att det blir en rolig dag.

Houdini
0

Hoppas det går bra för er och att ni får en trevlig dag.

jinxx
0

Tack:)

ElisabethA
0

Anmälningstiden är förlängd till fredag 9 oktober!

ElisabethA
0

Preliminärt tidsprogram finns här

http://www.norrbottenshastavel.org/Tid.pdf

Dyblygiad
0

Hoppas att ni haft en trevlig dag och att ni inte kört slut på Elisabeth, hon ska vidare till oss i morgon Skrattande Undrar om det inte är 5e året på raken som hon dömer föl o ungponnyutställnigen här nu! Roligt att följa upp ungdjuren med samma domare varje år.

jinxx
0

#14 Vi hade en toppenfin dag! Fint väder och allt flöt på bra. Dessutom hade vi turen att få hålla till på Benita Nymans toppenfina anläggning med engagerade och duktiga funktionärer.

Ett gäng fina ponnyer och kallblod kom till start, och vackre dartmoorhingsten Shilstone rocks Snowlord tog hem BIS titeln iår.

Mina tre gick fint med 39 p på fölungen Carlotta,( som i vanlig ordning hoppade groda istället för att trava) , mamma Maenan Cara fick 40 p och var betydligt coolare i ringen i år, dock inte i samma bländande form utseendemässigt  som vanligt, och vår söta lilla Amazing Grace fick 41 p och blev BIS 5.

Hoppas att ni fått en fin dag hos er!! Elisabeth såg fram emot er utställning som hon säger är ett trevlig återkommande arrangemang.

Och visst är det kul att kunna visa i synnerhet unghästarna för samma domare allt eftersom de växer upp. Jag hoppas att jag får tillfälle att visa Carlotta för henne nästa år. Förhoppningsvis dömer hon sto och unghästpremieringen nästa år också. Elisabeth har ju en förmåga att komma ihåg individerna och tycker det är roligt att följa deras utveckling.

Dyblygiad
0

Elisabeth såg nöjd ut med er utställning. Det kom bara 18 ponnier till start hos oss. 5 strykningar. Jag är nöjd med "mina" kråkor. Årsfölet Leia fick 40p  2 åringen Rosie, vår dragster fick 38p och sista fölet har höjt sig till 37p och EL sa att hon blir bra när hon växt i sin kropp Skrattande

jinxx
0

#16 Vad roligt=) Vi försökte hålle henne vid liv och hon såg ut pigg och glad när hon åkte=) Grattis till dina!