Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettsektion-a-welsh-mountain
Läst 2299 ggr
Dior
2009-10-16 20:15
0

Lösdrift?

Ny som jag är med welsh (mountain) så har jag en (till) fråga till er som är mer insatta i rasen.

Mitt första sto som kommer i morgon (Skrattande) kommer bli en "boxponny", efterssom hon är 16 och jag tror hon stått på box hela sitt liv (fd tävlingsponny) men har redan fundilerat på ytterligare en, eller två, eller….

Frågan är om det är vanligt att välmående welshar går på lösdrift? Är det individuellt (som mina shetlands och araber) att vissa trivs, andra inte, helt uteslutet, eller något som andra anser att man kan vänja dem med???

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Lorita
2009-10-16 20:56
0

Mina går på lösdrift, PB 50-75% welsh är det i dom och dom mår alldeles utmärkt att gå ute.

Det är Mountain och B i mina jag hade även låtit ten på 16 testa livet som riktig bergsponny man kan ju alltid ta in dom om dom inte trivs.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fourjoy
2009-10-16 21:00
0

Mina är "boxponnyer" allihop, lösdrift är inget för mig…..mina trivs utmärkt med det, dom som är mest kinkiga att vara ute i dåligt väder är dom som gått ute året runt i ur och skur i England.

Ska du dock sätta henne i lösdrift vänj in henne på det direkt efter sommarbete nästa år, nu är det för sent om hon är van att vara inne.

WinterPrince
2009-10-16 21:23
0

Jag har min Welsh Cob på lösdrift, och det viktigaste är att det är en fungerande flock som alla hästarna trivs med.

Jag skulle testa att ha henne i lösdriften.