Transport?
Letar så smått efter en nyare transport men då jag bara har B kort så kan jag inte köpa vad som helst viktmässigt…
Letar en en boogie, glasfiber?
någon som har en bra transport som denna är nöjd med? några förslag? negativa upplevelser?
Ååh! jag är kär i våran Fautras suveränt när man ska lasta unghästar.
Det är stepp up på den och det är bara att ta bort mellanväggen och bommarna, fösa på dem om de inte går in frivilligt och sedan att stänga dörrarna, så kör vi bara från och till betena.
Nackdelen med den är att när man lastar "vanligt" tex en unghäst som slår uppåt med framknät så lossar bommen.
Fördelen är att, skulle de få för sig att lägga frambenet över bommen så lossar det en säkerhets spärr inne i bommen och den faller ner.
Den är jättelätt att lastträna med när man slipper rampen som de flesta hästar tycker är obehagligt att gå på, men allting är ju en träningsak.

Vi är jätte nöjda med våran..
En Cheval Libetré Golden Magnum, vi valde front urlastning istället för sadelkammere då det blir mindre plats inuti tranporten. Vi kan både välja med ramp eller step up. Vi kan öppna övre delen till fronten samt så har vi rullgardnin ( bra ventilation) Lätt att ta ut mellan vägg och att sätta in igen ( när man kommit på säkerhets faktorn) Hingstgaller är "fast" och går inte att ta bort i denna modell ( när mellan vägg är i)
Jag kör med B-kort och har som mest kört Sto med föl (HBL) till fölmönstringen annars är det våra Wm:ar som åker.
Vi är jätte nöjda!

Jag har en transport till salu om du är intresserad köpte den ny och har nästan inte använt den de sista två åren pga av att jag köpte en B korts lastbil.
Välvårdad Star Safir, sparsamt använd, hingstvägg, öppningsbara fönster, aluminiumfälgar, helgutet golv. Totalvikt 1500kg. Pris 47500 inklusive moms

Jag är jättenöjd med min Star Diamant. Har både fronturlastning o sadelkammare. Extra bred och hö, kan få plats med 3 ponnier på bredden om det behövs (har gjort det många gånger)
#1 Har du några bilder på din transport med hästar i… jag funderar att byta till en sådan eller en Ifor Williams… men skulle oxå vilja veta lite fördelar/nackdelar om dessa modellerna om någon vet
#0 Har du hittat någon transportmodell som du vill ha?
Nej, inte ännu…det finns så många modeller och variationer att titta på, men jag har ingen brådska utan tittar i lugn och ro, 

Jag är väldigt nöjd med mitt Läckösläp som jag köpte nytt förra året.