Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: övrigt
Läst 4186 ggr
Arhults
0

Se Upp för telefonförsäljare!!!

Det ringer runt en otrevlig telefonförsäljare som är från Google eller någonting som har med Internet sökning att göra! Han är fruktansvärt otrevlig och tackar man ja blir man skyldig tusentals kronor!

Han sa till oss att Stuteri Fiffilura hade rekommenderat oss, så akta er och tacka nej! Han är hemskt elak och otrevli i sitt sätt att tala.Förvånad!

Izzi
0

Har hört fler welshstuterier som blivit uppringda. Har varit lika otrevlig då. Han påstår att man inte hittar stuteriet ifråga när man googlar på stuterinamnet.

Bilou
0

Han har ringt mig med.

En riktig"skitstövel". Så himla sur när jag inte ville betala över 5000 kronor för att hamna med det 500 första sökningar om stuteri. Han la luren i örat på mig. Sådana ska vi mobba kollektivt!

Edition
0

Tydligen är han så fräck att han tar ett närliggande stuteri som han tror att man känner.

Han blev ganska paff när jag sa att jag inte känner dem, som han nämde hade rekommenderat oss, men vet vilka de är.

Han var mycket otrevlig på slutet av samtalet när jag sa att jag är nöjd som det är och att jag inte vill betala en massa pengar för att komma främst på söklistan. Tills sist var jag tvungen be han"flyga och fara" 

Då hade han lyckats att reta upp mig ordentligt.

Fourjoy
0

Han har ringt mig med…Skrattande  han fick så han teg…till slut så insåg han att han inte kunde varken sälja eller erbjuda mig något av värde…….det var länge sedan jag hade så kul med en telefon säljare….han var dock inte otrevlig då och det var jag inte heller men jag kunde hela tiden svara tillbaka med bra argument till varför jag inte behövde hans tjänster…

Fantasie
0

Jag hörde en rolig grej angående telefonförsäljare en gång. Den som blev uppringd började kräva en massa tillbaka typ att jamen om jag går med så vill jag ha det och det och det….  Den försäljaren kunde inte lova något sådant så där blev det ingen "affär" av.

Man kan ju trycka på den röda knappen på telefonen så fort man hör att det är en försäljare annars…

Han hette möjligtvis inte Bosse och ringde från Boråsnr? Då har jag pratat flera gånger med han. Numer lägger jag bara på.

Fourjoy
0

…han verkar tro att hästbranschen har massor med pengar i alla fall….jag sa att ponnyuppfödning inte är någon lukrativ bransch och att annonsera i större usträckning inte ger något tillbaka, de metoder vi har idag fungerar väl.

Han blev i alla fall bara tystare och tystare ju längre vi pratade och till slut sa han..ja men det verkar ju som du har koll på läget, tack och adjö….fniss sa jag…hej…Skrattande

Wcob
0

Senast vi blev uppringda från Google var i våras. Visst var människan väldigt påstridig men jag skulle aldrig tacka ja till en påstridig telefonförsäljare - även om det skulle vara "världens bästa erbjudande".

Har jag bara tid så argumeterar och överbevisar jag dem gärna. Det slutar alltid med att de tillslut inser att de inte kommer att få något sålt och då blir de sura och slänger på luren Tungan ute

För inte så länge sedan fick jag dock höra att ett argument till ett annat stuteri skulle ha varit att vi hade tackat ja till Googles erbjudande, men det är alltså ren lögn från deras sida. Uppenbarligen kan de hitta på precis vad som helst!

Idhults Welsh Cob Stuteri - www.welshcob.se

Arhults
0

#6 Detta kan inte vara samma försäljare för att sa hemska saker och var otroligt otrevlig, påstridig och arrogant. Han skrek i slutet och sa att vi var d-a i h-d och bar sig åt som en komplett idiot och sa att vi hade fel och om inte Stuteri Fiffilura hade rekommenderat oss skulle vi aldrig blivit uppringda!!!!

Fourjoy
0

…kan ha varit samma i alla fall….han hade väl börjat tröttna på att ringa upp stuterier som alla sagt nej Flört ….jag gav honom aldrig chansen att börja tjafsa även om tonen ibland var på väg åt det hållet….

Han började med att fråga hur vi annonserar våra cobbar…..då svarade jag att vi har inga cobbar……….så han var blåst redan där….och det visste han….hur kan man som säljare ringa en kund och försöka få dom att annonsera om något dom inte har? bortgjord så det stänker om det…

Jag förklarade för honom att en sökning på stuteriet ofta inte var aktuellt då folk som vill betäcka ofta har ett hingstnamn och då söker dom på det….då hamnar dom ofta automatiskt på rätt sida (om man har en websida)  att söka på tex welsh mountain när du vill ha tag på en mountain hingst är väldigt långsökt…du får hur mycket träffar som helst…

är det någon som anmält personen till Google? är man säljare och agerar så som han gör ska man nog leta annat yrke…

Fourjoy
0

Har kontaktat Google i USA, får se om dom svarar…Flört

Elshira
0

Det flesta gratis sidor erbjuder "tags" där man får skriva in olika ord som ska ha samhörighet med sidan. Har man dessutom en sida man betalar för brukar de oftast ge högre ranking med =)

Söker jag på mitt namn kommer nästan 2 sidor upp med mitt-mitt namn xD

Så inte skulle jag någonsin betala för att komma högt upp såvida jag inte hade ett globalt eller väldigt stort företag haha

Hakuna matata!

Lorita
0

Jag tycker det luktar bluff lång väg, jag tror inte säljaren har ett företag och en tjänst bakom sig utan, bara bluffar för att få in pengar. 5000kr i Internet värden är väldigt mycket pengar.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Fourjoy
0

hmm.. undrar om jag har kvar telnumret i min mobil? Obestämd

Pagn
0

Var det möjligtvis

08-50112030

Dataphone&Mediakonsulterna som ringde?

Dom har härjat mkt inom arabvärlden, och verkar beta av ras efter ras. Det märkliga är att dom oftast vet en hel del om stuterier/uppfödare, och går efter nån gammal lista med hingstar och dess ägare, och kommer med alla möjliga erbjudanden, och jag har själv blivit uppringd trots att min hingst varit ur avel länge, och har även hört av 2 släktingar att den som ringde upp kunde bli riktigt aggressiv när man tackar nej till deras erbjudande.

ElinAlexandra
0

Har också blivit uppringda, senast för någon vecka sedan.

Elshira
0

#12 - 5000 för att hamna högt upp på google eller rent av komma upp som annons överst är inte billigt.

Söker man på ett stuterinamn finns ju inte mycket relaterade sidor mer än just deras egen hemsida - men kanske en restaurang som vill komma högre upp får nog betala en hel del för att "klättra" bland alla andra som finns där.

Lite OT om google: Att söka på ett ord (ganska generella då antar jag) tar lika mycket energi som att koka upp en stor kastrull vatten!

Hakuna matata!

Lorita
0

Gå in på googel och sök på welshponny och titta på bilder, jag betalar inga 5000 kr Guld i mun och två av mina bilder på första uppslaget Tyst sen så är det bilder på nästa och näst sida också (Ametist är ingen welsh men med ändå)

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Pleasure
0

Har också blivit uppringd av en Jonas från google, 08-535 25 110. Han använde sig av Ias stuteri som det stuteri som gick i täten för welsh cob och han lät även  påskina att han hade ett samarbete/avtal med dem och att  det var därför deras stuteri hamnade högst vid sökningar.

Han hävdade att vår sida inte kom upp förrän på sid 3 eller 4, vilket vid koll inte stämde alls, den låg ju på sid 1. Varför betala för något som finns där ändå undrar man.

Har aldrig varit med om en mer "pågåig" och arrogant försäljare, och när han började inse att han inte kom någon vart med mig försökte han rent ut hota med att, "om vi inte gick med skulle han minsann se till att vi hamnade lääängst bak vid ev sökningar.

När jag ändå till sist orubbligt stod för att mitt nej, hasplade han ur sig något spydigt om att det då var stuteri Fiffilura som skulle vara den som nu skulle bli den stora vinnaren, innan han slängde på luren i örat på mig .

Av ren nyfikenhet ringde jag faktiskt upp Ias stuteri för att höra om de också blivit uppringda av google. Mycket riktigt hade de det, men de hade absolut inget samarbete med dem eller deras tjänster, vilket jag också anade innan.

Skönt  att så många andra reagerat precis som jag och att det även tagits upp här. Kollar man upp numret så finns inga uppgifter registrerade och frågan är väl om han ringde från google över huvud taget .

Reby28
0

Hur kan han ens tro att någon skulle tacka ja? Man förlorar ju typ mer på det än vad man vinner även om han skulle tala sanning. Vilket larvigt erbjudande..

Elshira
0

Det är ingen som har lite tid över ock skulle orka ringa och  snmäla honom av något slag eller få reda på om det tom. ev. är en bluff…?

Hakuna matata!