Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettövrigt
Läst 3970 ggr
DerwenRosa
0

TÄCKEN TILL COBBAR

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TÄCKEN TILL COBBAR SÄLJES

Det är svårt, att hitta täcken till sektion C och D, som räcker till över bogarna. Jag har några stycken av hög kvalité att sälja, både nya och begagnade (de senare är professionellt tvättade och impregnerade). Har även några kvalitetstäcken till "vanliga" (dvs sådana som inte räckt till för mina sektion C-ston!)

UTETÄCKEN COB

HORSEWARE eXel Heavy strl 5'6 (120-125 cm) svart med bruna kantband, snabbknäppning, kryssgjordar, benremmar, svansskydd. Yttertyg av 1000 den med 370g fyllning och helt nylonfodrat. Vattentätt med andasfunktion."eXel" står för ett rymligare täcke för de mer rejält byggda hästarna, typ Welsh Cob. ALDRIG ANVÄNT. Nypris 2700kr. Pris 1300kr.

HORSEWARE eXel Light strl 5,6 (120 125 cm) svart med bruna kantband, snabbknäppning, kryssgjordar, benremmar, svansskydd. Yttertyg av 1000 den, helt nylonfodrat utan fyllning. Vattentätt med andasfunktion. Sparsamt använt, men helt rent och impregnerat. Nypris 2500kr. Pris 1000kr.

WEATHERBEETA Taka High Heavy strl 5'9 (125 cm) guldbrunt/svart, snabbknäppning, kryssgjordar, bogveck, benremmar, svanskydd. Yttertyg av 1200 den teflonbehandlad nylon. Vattentätt med andasfunktion. Alla spännen rostfria. ALDRIG ANVÄNT. Nypris 2800kr. Pris 1300kr.

THERMO STAR Premium "Colorado" strl 5'6 (120 cm) ljusblått/beige, snabbknäppning, kryssgjordar, bogveck, benremmar, svansskydd. Yttertyg av 600 den nylon med 220g fyllning, bomullsfoder med nylon vid bogarna. Vattentätt med andasfunktion. Använt med helt, rent och impregnerat. Nypris c:a 1000 kr. Pris 300 kr.

Dito strl 5'6

UTETÄCKEN "VANLIGA" PONNYER

HORSEWARE Original Heavy strl 5'6 (120 cm) grönt med röda kantband. Snabbknäppning, kryssgjordar, benremmar, svansskydd. Yttertyg av 100 den nylon med 370g fyllning. Helt nylonfodrat. Vattentätt med andasfunktion. Använt men helt, rent och impregnerat. Nypris 2600kr. Pris 600kr.

Dito strl 5'3 (115 cm)

WEATHERBEETA Freestyle Medium/Light strl 5'6 marin/vinrött. Traditionell knäppning, bogveck, kryssgjordar, benremmar, svansskydd. Yttertyg av 600 den nylon med 100g fyllning. Vattentätt med andasfunktion. Helt nylonfodrat. ALDRIG ANVÄNT. Nypris 900kr. Pris 600kr.

Dito strl 5'3.

TÄCKEN TILL COBBAR SÄLJES

Det är svårt, att hitta täcken till sektion C och D, som räcker till över bogarna. Jag har några stycken av hög kvalité att sälja, både nya och begagnade (de senare är professionellt tvättade och impregnerade). Har även några kvalitetstäcken till "vanliga" (dvs sådana som inte räckt till för mina sektion C-ston!)

UTETÄCKEN COB

HORSEWARE eXel Heavy strl 5'6 (120-125 cm) svart med bruna kantband, snabbknäppning, kryssgjordar, benremmar, svansskydd. Yttertyg av 1000 den med 370g fyllning och helt nylonfodrat. Vattentätt med andasfunktion."eXel" står för ett rymligare täcke för de mer rejält byggda hästarna, typ Welsh Cob. ALDRIG ANVÄNT. Nypris 2700kr. Pris 1300kr.

HORSEWARE eXel Light strl 5,6 (120 125 cm) svart med bruna kantband, snabbknäppning, kryssgjordar, benremmar, svansskydd. Yttertyg av 1000 den, helt nylonfodrat utan fyllning. Vattentätt med andasfunktion. Sparsamt använt, men helt rent och impregnerat. Nypris 2500kr. Pris 1000kr.

WEATHERBEETA Taka High Heavy strl 5'9 (125 cm) guldbrunt/svart, snabbknäppning, kryssgjordar, bogveck, benremmar, svanskydd. Yttertyg av 1200 den teflonbehandlad nylon. Vattentätt med andasfunktion. Alla spännen rostfria. ALDRIG ANVÄNT. Nypris 2800kr. Pris 1300kr.

THERMO STAR Premium "Colorado" strl 5'6 (120 cm) ljusblått/beige, snabbknäppning, kryssgjordar, bogveck, benremmar, svansskydd. Yttertyg av 600 den nylon med 220g fyllning, bomullsfoder med nylon vid bogarna. Vattentätt med andasfunktion. Använt med helt, rent och impregnerat. Nypris c:a 1000 kr. Pris 300 kr.

Dito strl 5'6

UTETÄCKEN "VANLIGA" PONNYER

HORSEWARE Original Heavy strl 5'6 (120 cm) grönt med röda kantband. Snabbknäppning, kryssgjordar, benremmar, svansskydd. Yttertyg av 100 den nylon med 370g fyllning. Helt nylonfodrat. Vattentätt med andasfunktion. Använt men helt, rent och impregnerat. Nypris 2600kr. Pris 600kr.

Dito strl 5'3 (115 cm)

WEATHERBEETA Freestyle Medium/Light strl 5'6 marin/vinrött. Traditionell knäppning, bogveck, kryssgjordar, benremmar, svansskydd. Yttertyg av 600 den nylon med 100g fyllning. Vattentätt med andasfunktion. Helt nylonfodrat. ALDRIG ANVÄNT. Nypris 900kr. Pris 600kr.

Dito strl 5'3.

gunilla_olesjo@hotmail.com, 070-677 83 70

DerwenRosa
0

Weatherbeeta Taka High Heavy

DerwenRosa
0

Thermo Star Premium

DerwenRosa
0

Horseware Original Heavy

DerwenRosa
0

Weatherbeeta Freestyle

Dyblygiad
0

Synd att de är så små. Mina cobbar drar 145 i storlek.

Anna-Karin
0

#3 Tror du det täcket passar till unghingst (f.08) sektion C?

DerwenRosa
0

#6  Tror jag säkert, men strl 5'3 bör räcka. Det täcket hade mitt första Sektion C-sto, som var strax under 130cm men bred i fram. Hon hade täcket med en "chest extesion". Den kan du få med på köpet, om du är intressersad av täcket. Strl 5'6 har Lady haft, och hon är runt 137 cm, så det druknar din ettåring i.

Mvh Gunilla

[Hallonqvist]
0

Kommer du till Haninge imorgon? Isåfall får du gärna ta med dig det "vanliga" HW-täcket orginal för 600kr!
Har ju mitt sto på plats så jag prövar det gärna på henne, tror att det kan passa!
Älskar HW-täcken och köper inget annat till mina hästar!

Jag har ett 130 på henne nu där det finns utrymme kvar över bogarna men baktill drunknar hon och magspännen  sitter någonstans bak mot skapet… Obestämd Tror 120 kan passa på en normal Dponny cob. HW är ju väldigt stora i sina storlekar.

Anna-Karin
0

#7 Ser täcket ut som det på bilden men är en storlek mindre (5,3)?

DerwenRosa
0

#7  Yes, Anna-Karin. Exakt likadant fast en storlek mindre.

[Hallonqvist]
0

oops missade att det var en person före i kön på det. Ställer mig snällt på reservplats Glad

Anna-Karin
0

#10 Då köper jag gärna det täcket… hur gick det med utställningstränsen som du skulle återkomma med Flört

Du kan maila eller pm:a hur du vill ha betalningen

a-k.yngvesson@hotmail.com