God Morgon 09-10-03
Nu är det slut drönarliver. Första morgonen på evigheter, som jag har hästarna på stall. En del pyssel i stallet på det nu på förmiddagen, sen till jobbet.
Jag har föreslagit min chef att jag skulle ha heltidslön, och jobba halvtid, men han tittade så konstigt på mig då……

Mina ska också snart in till lösdriften, det blir mer jobb men inte på morgonen, jag älskar mitt lösdrift 
Jag förstår inte alls din chef 
Har precis fodrat och släppt ut samtliga, precis som alla andra 365 dagarna på året, inget drönarliv här inte…..
Vackert vitt av frost överallt med färgranna löv i träden…och spralliga, glada pållar…..härligt….
Idag blir det att plocka hinkvis äpplen och päron, behöver jag säga att pållarna är överlyckliga….
Sen är det väl lite städning i ladan och på gården så att det är undanplockat och snyggt innan ev. snö kommer och man behöver ploga, ett helsike om det står saker överallt, som man då inte ser….

Jag räknar inte med snö innan 1 januari
det är 6 grader och regn ute, typiskt Göteborgsväder
Nu har hösten varit ovanligt fin i år tycker jag men nu börjar det regna kalt så mycket att jag nog måste spara hagen och ha dom i vinterhagen snart.
Äpplen och några päron kommer mina också få idag
sen kom gubben hem med en present i går, en kraftig lampa att ha vid stallet. Han har lärt sig att jag blir mycket gladare för sådant än för blommor 
….jag fick ett presentkort på Biltema när jag fyllde år, det tyckte jag var suveränt, handlar nog mer där än vad gubben gör
…äsch…blommor…sånt kan man inte använda…
Det blir nog regn här med framåt kvällen, eller snöblandat beroende på vart temperaturen hamnar i natt….bläh…

Jag ska ut och starta 4 hjulingen och lasta kärran full av hö nu för jag fryser när jag tittar ut och då måste jag gensta ge alla sto med föl hö att tugga på!
Idag kommer traktorn med stora rundbalar med torrt hö, dom ska ut i hagarna till ponnierna och då sover fölen i höet medans stona fortsätter att vräka i sig ohämmat!
Hingstarna står inne på nätterna och har redan täcken på sig… men så har karlar alltid varit lite klenare
!
Men nu har vår temperatur mätare gått över noll sträcket!
jaha..då regnar det..suck…inget mer jobb ute för idag…vilken tur att jag har fullt inne att göra….
..hittade ett helt underbart gulbrunt C sto på nätet idag….
en sån där riktig WOW
….men ingen plats i stallet
….får väl hoppas att hon är svårsåld som de flesta verkar vara just nu så hon är kvar ett tag till……
men jag måste väl sälja någon först antar jag…