Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettgod-morgon
Läst 1431 ggr
Fourjoy
0

God morgon 09-10-01

1:a oktober!! vaknade upp till frost och kallt!!  men det ser ut att bli regn enligt väderradarn….man har blivit en riktig vädernörd..

I övrigt så är det jobb och pållar och så måste jag leta en födelsedagspresent….

ZABA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hösten är här på riktigt!

Sitter på jobbet och kollar e-post m.m. Skäms Har varit på hundpromenad samt kollar djuren i närmaste hagen. Idag blir det bl. a. besök på mataffären och kontraktsläsning mellan ridskola-ridklubb. 

Till kvällen är det privat mockning och insläpp för de hästar jag har inackorderade hos grannen. Måste också hinna med några jobbiga telefonsamtal, något som jag inte alls ser fram emot. Ska också försöka få tag på Gunn J och stämma av inför SWF-utställningen 11/10. När jag gjort det skickar jag ut PM till alla som anmält och till vår duktiga webmaster.

FOTO: Utsikt från min kontorsfönster…

ylle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hurra! En vädernörd till! själv kollar jag SMHI.s radarbilder titt som tätt. Så vet man vad som väntar.

Zaba, vilken utsikt från jobbfönstret!!!!!!!!!!!!!!!!!   Hur många har nåt sånt att vila blicken på?

Ylle

Almborg
0

#1 Trist bild - NOT =)

JenD
0

Längst ner i landet är det solsken som växlar med storm och hagel/regn.. Riktigt skumt väder idag. Ska till stallet och mysa med hästen sen och kolla på någon lektion. Igår hoppade han sitt första lilla hinder. På eget bevåg dessutom, inga linor eller någonting. Han hoppade säkert 4-5 ggr på raken fram och tillbaks. Blir tydligen en hopphäst av honom Glad

Vänlig hälsning

Jennifer

Arabiska Fullblod iFokus

** Pressure makes diamonds **

ragnhild49
0

Här var det också frost i gräset i morse. Har eldat upp en stor rishög samt mina två egentillverkade foderlådor, som gjort sitt.

Besiktat bilen och såklart fått några tvåor. Inte oväntata på en bil från -88.

Nu är jag på jobbet och skall så vara fram till 2215.

Arhults
0

Nu har jag gjort kväll, och när jag vaknar på morgonen av att jag hör stuprännan smattra betyder det stress!

Nu kan man inte längre dröja sig kvar i hagen och tänka vad skönt allt är.. medans man tittar på dom underbara fölen och unghästarna utan nu är känslan  allt man borde ha gjort och inte hunnit måste göras nuFörvånad, stackars små som fortfarande går ute! Fast fölen verkar oberörda och leker för att hålla ångan uppe. Unghästarna har ju mer blivit som sina mödrar, dom går med nosen i backen och äter.

Idag fick jag känslan av att jag hade en welsh av cob typ i hagen också, fast det var bara en av mina ettåriga sek B, som dom har vuxit på breddenSkrattande !

Ja nu är det onekligen höst i Småland också!