Ponnyavelsförening i Uppsala & Gävleborg
Jag gästar ert forum igen, eftersom vi som förut siktade på en ponnyavelsförening i Gävleborgs Län har utvecklat idén lite och funderar nu på att ansöka om att få ha med Uppsala Län också.
Stadgarna är i det närmaste klara att skickas in till SPAF (som kommer att besluta om föreningens rätt att existera i enlighet med SPAF's regler) och det är dags att lägga fram förslag på en tillfällig styrelse, som kan sköta föreningen fram till första årsmötet 2010. Enligt stadgarna ska det mötet hållas senast 31 mars. Vi letar därför efter fler intresserade ponnyägare som kan tänka sig att vara med i styrelsen, antingen bara fram till årsmötet eller även efter det. Alla poster står till förfogande, rätt man på rätt plats! Jag har lång styrelseerfarenhet och guidar gärna nya förmågor om ni känner er osäkra, så tveka inte att höra av er om ni har frågor!
Ni som är intresserade får gärna skicka ett PM till mig eller maila till ahnnaehnstrom@yahoo.com.
Ni som har tips och idéer på vad vi bör fokusera på såhär i början får gärna hojta till! Det är ju lätt att man råkar missa någon detalj. 
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Jag skulle mer än gärna vara med! Skickar ett pm =)
Hakuna matata!

Hänger på jag med… Skickar ett Pm!

Vad kul! Jag hoppas att vi snart kan fylla den tillfälliga styrelsen med namn så att alla papper kan skickas till SPAF och så att föreningen kommer igång! 
www.stuteriprecious.se

Puttning! Det saknas ett par namn fortfarande!
www.stuteriprecious.se
Vet inte om jag skickade ett meddelande om det, men du får gärna tilldela mig någon tillfällig platts så längde, dock kanske inte kassör då jag inte är arton ännu. :)
Hakuna matata!

#5 Okej, det är noterat!
Jag ska prata med några tjejer i Delsbo som ville sitta i styrelsen om vilka positioner de i så fall vill ha, sen får vi se. Men en till ledamot eller suppleant finns det alltid plats för, så vill du vara med i styrelsen så ordnar vi det! Ju fler kockar, desto bättre soppa, i det här fallet!
www.stuteriprecious.se

Trevligt trevligt, mera utställningar o aktiviteter i närområden! 
Jag tänkte det samma, man åker ofta söderut på utställning…har faktiskt aldrig varit norröver när jag tänker efter….

Förhoppningen vi har är att det kommer bli någonting för alla varje år. Kanske inte alltid inpå husknuten för alla medlemmar, men någon gång varje säsong ska de flesta ha hyfsat nära i alla fall, och de som bor nära länsgränserna (som jag tyvärr gör) får kanske något längre, men det är i alla fall inte att jämföra med att åka flera timmar åt nåt håll, som de flesta gör nu. Som medlemmar i föreningen har ni ju också såklart en möjlighet att påverka var aktiviteterna hamnar och kan ni tänka er att arrangera eller hjälpa till om ni känner till någon anläggning nära er så är det ju alltid uppskattat! 
www.stuteriprecious.se
Man vänjer sig vid att åka långt, resan till Falkenberg var lång men helt ok….kändes nästan värre att åka hem från Greva för ett par år sedan….men allt som är inom 10-20 mil är väl nära för min del….

#10 Ja, jag håller med. De senaste åren har jag nog inte varit på någon tävling som inte tagit åtminstone 1½ timme i restid enkelt resa. Det kändes JÄTTENÄRA! De som tar 3-10 timmar att åka till är mer "normala". (Jisses, vad skadad man är!
)
www.stuteriprecious.se