Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettavel-uppfödning
Läst 4208 ggr
Arhults
0

Köpt ponny - Fayre Oaks mm

Nu är det köp tider för ponnier igen, kul att höra vilka har köpt vad? Antingen privat eller på någon av alla auktioner som är nu i Wales under hösten!

dejavu
0

Vi åkte runt på stuteribesök i juni det resulterade i 4föl Glad

2 st efter Afan Hill Drift, 1 efter Dyfed Prophet och 1 efter Hillam Little Drummer Boy

Alla Sek A

Dom kommer hem i December !

Arhults
0

Oj vad kul, spännande!

Jag väntar själv hem en hingst Cottrell Mystery som jag köpte osedd i April, sen åkte jag över och såg honom med hans ston i Juli och nu kommer han snart hem till oss.

Med sig har han tydligen också tagit med sig sin ena fru Stoak ModelOskyldig!

Bägge sek B

Sen har jag ytterligare en hingst i Wales som kommer till Sverige på försommaren, han ska betäcka några ston i England först.

Birtley Merlyn även han sec B, han inköptes i Februari och han är ett år nu.

dejavu
0

Birtley Merlyn är det isabellen ?

Jag har haft solglasögon på när jag har tittat i Fayre Oaks katalogen och klarade det riktigt bra, men nu kom ju Hay On Way katalogen så nu vet jag inte hur det går, behöver ju absolut inte fler Skäms

Arhults
0

Jag har inte beställt Hay katalogen, men jag gråter när jag läser Fayre oaks och det fanns minst 3 ponnier jag ledigt hade köpt om jag haft pengar och varit där….

Birtley Merlyn är Isabellen, han är jättesnygg, ganska stor långbent och har mycket bra blodslinjer som inte är alltför vanliga! Ska bli kul att se vad han ger!

Fourjoy
0

Jag åker inte…..för då kan jag inte låta bli att köpa…. Skäms

Bilder på inköpta pållar måste vi ju få se när dom finns tillgängliga….Tungan ute

Lorita
0

#4 hallå Skrikandes nu blir jag arg varför visar du ingen bild Flört snälla Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

dejavu
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är bilder på våra Hill Drift föl ,

Den längst till vänster och den längst till höger

fuxen är inte längre fux utan blir troligen rödskimmel  Förvånad

Edition
0

#7 Åh, vilka sötnosar!

Lorita
0

#7 då var mamma skimmel, riktig söta Skrattande

dejavu
0

# 8 Tack

Nej mamman till fuxen/rödskimmeln är mörkbrun.

Pappan är gulbrun men troligtvis då gulbrunskimmel fast det inte syns.

Arhults
0

Birtley Merlyn 1 år kommer till nästa sommar!

Stoak Model mitt nya avelssto

Cottrell Mystery min nya efterlängtade avelshingst! u.Weston Moll Flanders ett framgångsrikt avelssto!

Arhults
0

Dubbel postat

Lorita
0

Vackra hästar är alltid vackra hästar Skrattande

sting
0

Grattis till nyinköp!!

Vi var i wales förra helgen o köpte 2st cobföl! kommer hem i nov hoppas jag

Men nu får jag inte åka på cobauktionen för min man…….

men jag ska inte klaga

dejavu
0

Jag gillar Cottrell Mystery

#14 Grattis till dina föl!

Är det stoföl ?

Lorita
0

#14 läcker

sting
0

Ja ett stoföl och ett gulbrunt hingstföl

Carrick
0

#7 vilka sötnosar.

Häftigt med en rödskimmel WM : )

#11 Isabellen har växt till sig bra sedan jag såg kort på honom senast!

Spännande med lite nya hästar!

#17 Söta fölisar!!

[Hallonqvist]
0

Jag och några pratglada vänninor åker till cobsales i oktober, men jag och Madde ska iallafall inte köpa något medans ena vänninan letar sto. Så vi åker som sällskapsdamer till henne. Däremot ska jag bunkra upp med massor av visningsgrimmor och tillbehör. Det blev bökigt att bo på två platser och ha hästarna spridda i sverige, grimmorna räcker inte riktigt till. Så massa sånt köp blir det. Till våra respektives lycka. Tungan ute

Izzi
0

#19 Ni kan väl köpa på er lite extra o sälja här Flört

[Hallonqvist]
0

Jag har rent ärligt ett visst agg till folk som gör så.
Jag tycker det är fult och fräckt mot uppfödare och unghästutbildare här i sverige, att köpa hästar billigt utomlands, massimportera och sedan sälja fortsatt billigt här, bara för att göra en vinst. Samtidigt förstår jag att dom gör så, för det är ju snabba pengar och det brukar ju ge mersmak. Money rules the world….

Det förstör för oss andra som föder upp och tror på vår kvalitet. Satsar på föräldrakombinationen och lägger ner tid och pengar på rätt parningar, utbildar och visar för att sedan stå där med lång näsa när ingen vill köpa till det rättvisa pris vi begär, bara för att det finns andra hästar till salu till halva priset.
Känns sådär. Så nej, köper jag blir det enbart för egen skull. Flört

dejavu
0

Izzi kanske menade visningsgrimmor

[Hallonqvist]
0

Det var en annan sak! Haha, ska se vad resväskan rymmer Skrattande
Kopplade bara ponnyer.

Fourjoy
0

..frågan är väl egentligen om man köper billigt och säljer billigt, kan det verkligen löna sig?  det kan inte bli många ören över i slutändan…

jag menar man kan hitta WM föl för runt £70 pund ibland och billigare än så går det nästan inte att få….inte många kronor för en fölis men transport hem kostar och då är det nästan lika billigt och betydligt enklare att köpa ett WM föl här hemma.

och så kan jag tycka att man får det man betalar för…..det finns ju både och givetvis…man kan göra fynd ibland men i alla fall jag tittar inte i första hand på billiga ponnyer, utan tittar efter rätt typ och stam…sen pris… bra ponnyer kostar….fast vissa verkar leva i bland molnen när dom sätter pris….Guld i mun  i alla fall i dagens sämre ekonomiska läge.

Pagn
0

Jag hoppas verkligen att gulingen har licens nästa år?

Har ju flera äldre damer som säkert skulle uppskatta en romans med en så stilig ung herre FlörtFlört

Izzi
0

#21 Ja jag menade visningsgrimmor mm  Glad

Hästar köper jag hellre här Flört

Arhults
0

#25 Ja då han kommer att ha licens, han löser först engelsk licens sen ska han lösa svensk.

Dom har varit i kontakt med stuteriet och vill Leasa hans pappa till Holland, det ska bli spännande att se vad som händer!