HINGSTKATALOGER 1978-1991
När jag letade efter gamla foton till min hemsida (Historik och Galleri) så hittade jag ett antal Hingstkataloger som blev över, när Welshponnyföreningen fått det antal, de skulle ha. Eftersom jag sparat 2 ex från vart år, så behöver jag inte ha dessa kvar.
Dessa finns ju inte att uppbringa någon annanstans, än i min källare, så är någon intressserad av bilder på Welsh och Welsh mountain hingstar, som har gått ur tiden, säljer jag dessa kataloger.
1978 10 st 48 sidor 56 bilder 50 hingstar
1980 11 st 44 sidor 55 bilder 42 hingstar
1982 11 st 52 sidor 63 bilder 34 hingstar
1984 6 st 48 sidor 48 bilder 38 hingstar
1986 28 st 48 sidor 46 bilder 41 hingstar
1988 2 st 52 sidor 48 bilder 45 hingstar
1991 5 st 54 sidor 61 bilder 41 hingstar
Pris 100 kr/st, vid köp av flera 75kr/st plus porto
Intresserad? Först till kvarn!
maila till gunilla_olesjo@hotmail.com
OJOJ, måste GENAST hem och kolla i arkivet. Tror faktiskt att jag har alla men tänk så hemskt att missa tillfället om jag har fel.
Skynda skynda som Jonas Gardell säger!
Flås, flås… Nu har jag varit hemma och kollat. Jorå, ett exemplar av varje fanns i hyllan. Borde nog vara två exemplar av varje egentligen. För säkerhetsskull. Vi får se hur försäljningen går. Blir det några över så kan jag "rädda" GOA från några stycken.
Kul-att-ha-kataloger som fyller sin plats i bokhyllan hos varje welshfantast!
Kan du lägga in bild på hur ett exemplar ser ut.
Jag köper årgång 78, 80, 82 samt 88
Ska kolla upp resten av de övriga årgångarna innan jag kan säga mer, men de fyra ovan nämnda ska jag ha. Återkommer om ev fler.
Skicka beställningen till min mail. Det är lättare att hantera den där. Tack
Nu finns det ingen från 1988 kvar.
Måste faktiskt säga det är väldigt synd att det inte görs nya idag… Varför togs det bort? Jag hade mer än gärna sett att en hingstbok sammanställdes årligen =)
Hakuna matata!
Det finns ju en nätbok, en tryckt måste ju i såfall ha underlag för kostnaderna att ta fram och trycka den….vet inte om det är därför den slutade tillverkas?
Men nätboken har inte särkillt mycket inteo, mendast från premieringar/kvalitetsvisningar. I de gammla hingstkatalogerna fanns ju även en liten egen beskrivning om jag inte minns helt fel? Men även andra uttällningsresultat.
Jag skulle gärna betala 150kr~ om året eller så för en bok med hingstarna som finns. Tycker att "listinformation" är grundläggande men att man som ägaren själv kan skicka in övriga meriter och ev bild.
Är betydligt roligare att ha ett exemplar i handen än att blädra igenom på swf's hemsida =)
Hakuna matata!
Hingstkatalogen gjorde inte varje år. 1991 var den sista. Sedan gjorde Inger Becker och jag den första Årsboken, som sedan kommit ut varje år.
Ingen mer som vill passa på och få bilder på gamla hingstar. Bilder som undantagsvis är samma som finns i stamböckerna.
Litet trådkap kanske…
#15 Svårt att få en komplett, fräsch och uppdaterad tryckt hingstkatalog för respektive år. Nu för tiden kan du ju skicka in licensansökan när som helst under året till skillnad från förut.
# 16
Jag har sänt mail till dig på den du uppgav ovan, i förrgår och igår, men inte fått svar. Jag behöver veta vad du har för konto så jag kan sätta in pengarna.
#18 Har bara fått ett mail, och det har jag svarat på. Har du inte fått det, så får du höra av dig igen
" 19
Din mail har kom för någon timma sen.
Pengarna kommer att sättas in på ditt konto nu ikväll. Ringer över pengarna. Så du borde kunna ha pengarna på kontot imorgon senast eftermiddag. Så du kan plocka ihop katalogerna.
Jag är ivrig att få läsa katalogerna. var mkt länge sen man läste i dem. Haft några av dem jag beställt nu av dig, men med åren har de kommit på villovägar. Man läste och sen gick de i händerna på någon annan. Så gick tiden och nu har man glömt.
Bara en undran finns det inget runt Welshhingsten, Shalbourne Prince Florin att komma över ?
Haft två avkommor efter honom ( valack o ett sto ) varför jag skulle tycka det var kul att se om det fanns några levande kvar efter honom som barnbarn el barnbarnsbarn osv.
# 19
Jag har inget hört från dig. Sände pengarna ( 420 kr för 5 nr + portot) i onsdagskväll via telefonbanken. Sen sende jag direkt en e-mail till dig om att pengarna var iväg, skulle vara dig till handa förhoppningsvist senast eftermiddagen dagen efter, alltså nu torsdag. enligt banken.
Dina kataloger är på väg, men tyvärr hann jag ej få iväg dem, innan posten hämtades i går e.m, så du får dem tyvärr inte förrän på måndag.
Jag har lite annat att göra, än att sitta vid datorn och kolla, när pengar och mail exakt droppar in! Jag förstår inte varför du är så ettrig??
# 22
Tack att du svara här iallafall.
Jag fick aldrig något svar/ svarsmeddelande om pengarna kommit fram !
Om de inte hade varit dig till handa senast eftermiddag ( torsdag) skulle vi kontakta banken.
Men med svaret nu här så tar jag det som att du fått pengarna.
och jag behöver inte kontakta banken.
Katalogerna har kommit !
#24 Så kul för oss att veta!