Avelsdjur + unghästar
Jag ska lägga ner min avel och ägna mig åt ungarnas tävling för några år framåt, säljer därför av några av stuteriets sekt B + D. Billigt till rätt person. Maila om ni är intresserade och lägg ett bud.
Bostorp Besk RW 115 maxad B -98 som verkat som avelshingst i 5 år. Äldsta avkomman fick 8-8 på hoppning/3 årstest förra året. Mkt trevlig på alla sätt att hantera. Riden och körd.
Moflos Fröken -00 mkt snäll och lätthanterlig dam som dock inte är 100% trafiksäker. Hoppar bra, guldbelönad, ca 125cm.
Nattens Rosenröd - 07 blir liten D ponny, guldbelönad samt reserv BIS-08. MKt trevlig och cool dam, en av Idas bästa avkommor så här långt.
Nattens Leia -09 blir troligen stor, pappan är 160cm. Lika cool som sina syskon. Visad med 42p. Fölchampion.
Ni hittar stammar och mer info på vår hemsida www.nattensstuteri.se
Ev kan vi även tänka oss att låna ut några av dem för 1-3 år framåt.
marie@kurtson.se 070-680 83 17
På bilden, M Fröken hoppas av nybörjare.

Besk troligen tingad till Sunne.

det tycks vara många som drar ner just nu, lite synd men samtidigt förstår jag dig små barn kräver mycket tid.

Stora barn kräver mer tid än små
MIn 14 åring är den som kräver tiden. Hon ska skjutsas till träning minst 1 ggr/v och det tar 4h varje gång vi åker iväg….sen är det alla tävlingar. I höst blir det nästan varje helg, 2-4 starter, puh och jag som jobbar heltid natt……och 3 barn till hemma. Tur att hennes dressyrtränare har ett paradis hemma för småpojkar, trädkojor och traktorer samt hoppmatta. Det kan inte bli bättre.

#1 Jag har min 1-åring på bete hos henne (Sunne). MKT bra människa att ha att göra med!

Det är klart att Besk åker till Sunne.
En putt för övriga hästar.
Fröken är jättesnäll att rida ut på, hoppar bra och snällt, en barnponny som även små barn kan leda o sköta själva.
Rosenröd är mkt cool. Hon har inte så mkt nerv och kommer bli en kanon körhäst om man så vill. Det är inte mkt som får den damen att gå i taket. Mkt bra o korrekta hovar.
Både hon o Leia har ett otroligt möderne.
Vallas Ida är bedömd med upp till 43p, A prem, äldsta avkomman diplomsto. Ida själv är tävlad både dressyr o hopp upp till LA, inkörd och kört brudpar i trafik = mkt cool dam. Fick hoppdiplom på kvaliten och blev 3a i finalen, 9/10, blev även gångartsvinnare på Strömsholm. Hon förvärver sig mkt bra.
Leia kommer troligen att bli en stor dam, föddes hela 10 cm högre än sina syskon, pappan är 160cm. Även hon är lugnet själv, precis som Idas andra avkommor. Inga mesar men lättlärda och modiga.

Då är Fröken såld till Norrköping. De ringde på fredagen och hämtade på söndagen. Ibland går det snabbt!
Kvar finns 2 fina kvalitets cobbar. Rosenröd som är 2 flerfaldigt guldbelönad samt Leia som blir stooooor.
Lägg ett bud!

-Så fin !

Nattens Leia är numera tingad och vi skriver kontrakt i morgon!
Jag fick det priset jag begärde och köparen jag ville ha 

#11 vilka har du kvar nu, 2 cobar??? kan man få se blid(er)

Nu har vi bara Nattens Rosenröd kvar som är till salu till rätt person, dvs vi har ingen brådska att sälja henne nu när lillasyster är såld 
De vi inte ska sälja är Vallas Ida (cob) Celmah (welsh sekt B) samt Skee Ronja (Sv Rp) och ev Rosenröd då.
Besk är utlånad och 4 åringen Teddy utlånad. Gu så skönt att bara ha max 4 ston hemma i vinter.
Bild på Rosenröd---------->

Ja men då har du ju plats för en junior "häst" då! May Be väntar….

14# Nja Leias plats går till Rosenröd, Leia skulle annars åkt till lösdrift under vintern. Får jag Rosenröd såld så har jag plats o pengar till en May Be
Leias inkomst går till foder….tänk om man istället kunde shoppa ngt roligt för pengarna 

#15 "shoppa ngt roligt"
……..en häst 
..finns det något roligare att shoppa än häst?…..
.".finns det något roligare att shoppa än häst?….".
Jo då, att se en egen uppfödning födas, tycker jag.
..det är ju en helt annan sak…. vi pratar om shopping…om man får välja mellan skor, kläder eller pålle…så är nog pålle högst på listan…

Hon är superfin!