Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettutställning-premiering
Läst 3065 ggr
Fourjoy
0

Äntligen

Nu är äntligen allt utrett till Årets ponny, stugan är bokad, box är bokad och div papper skickas i morgon!!! Glad

Vad svårt det var att skriva en presentations text….satt mååååånga timmar och klurade innan jag fick fram något bra (hoppas jag)…..Obestämd

..men nu är allt ordnat så nu är det bara att fortsätta trimma pålle och planera resan kvar…

Spännande!!!!

Någon av de andra welsharna som ska åka?

Någon som har nya Ridsport i handen?

sååå himla nyfiken på artikeln från RIKS…..får inte tag i något nr förrens i morgon….Rynkar på näsan

WelshD
0

Japp, jag fick den i lådan idag.. Hela mittuppsaget är från Welsh-riks med text och många bilder. Kul!

Dyblygiad
0

Kul att du fått allt på plats nu inför årets ponny Skrattande

Själv måste jag köpa detta nummer av ridsport då det ska stå en artikel om Ronjas son i det Tungan ute

Fourjoy
0

Vi håller på och övar in ett speciellt visnings nummer så videokameran ska absolut med…. musiken ska redigeras av ett proffs och så hoppas jag vi får ihop allt som vi vill….Glad   fartfyllt och showigt lär det bli i alla fall….:naughty:

åhhh… vad jag vill läsa Ridsport…..

Fourjoy
0

…..äntligen så har jag läst Ridsport…. bläddrade fort fram till mitten när jag kom ut i bilen vid affären….hann inte ens hem….Flört
Men vilket artikel!!  hur fint som helst….mååånga fina bilder!!! 

jojjehanna
0

#4 Tack!

Finast var väl den första? Oskyldig

Tyckte texten såg så kort ut men jag höll mig inom anvisad mängd så jag gjorde min läxa, men skitsvårt få med allt = det går inte…

Fourjoy
0

första bilden var absolut finast….Oskyldig Flört

ska rama in hela artikeln, har redan köpt en fin ram…..sen ska jag skicka en kopia till England…

Dyblygiad
0

Ohhhh jag slukade framsidan jag på avelstidningen. Vackra Verdi och så brorsan Lillefot Kyss

jojjehanna
0

#6 Kul!

ZABA
0

#5 TACK! Skrattande

/ törstiga Marie x 2

Elshira
0

Asch då, min Lord Milligan var inte med i repotaget… Får mata på honom lite så ska han bli ordentligt riden, då ska ni se han blir en champion nästa år och blir kändis! :D

Hakuna matata!

jojjehanna
0

#9 tyckte det var kul med en bild som speglade verkligheten = törstigt! Det tyckte tydligen tidningen också…

#10 det var så många ponnyer och så många bilder, men kansek nästa gång…

Fourjoy
0

..min "kommentar" lät lite konstigt tycker jag själv…"ville visa för engelsk domare" det förklarar inte riktigt varför jag ville det….blev liksom hängade i luften på något sätt?

..men jag vet att det var mycket att skriva och lite plats och det viktigaste måste få plats och artikeln var superbra!  den är inramad numera och det blev riktigt bra måste jag säga….exemplar borde ha anlänt i England också…Flört

….och om någon vill veta anledningen till att jag ville visa för engelsk domare så var det dels hans orättvisa behandling han fått här i Sverige av bla SH och dels för att han alltid under hela den tid han spenderat i England både som ung och under 06-08 blev mycket lovordad och presterat bra resultat med mängder av fina meriter både i in-hand och ridden klasser, så jag ville testa luften lite och kanske bevisa lite även för andra som haft div åsikter om honom att han "duger"….och det blev över förväntan men samtidigt en bekräftelse på vem han är….

Fick bla en kommentar av en åskådare att hans bakdel inte var bra alls….i protokollet står det "excellent hindquarters"….Flört

Jag må vara partiskt kanske men en så framstående person inom C aveln har jag faktiskt förtroende för och vågar tro på hans ord…om inte annat så har jag mängder med resultat som säger detsamma

sen har vi alla olika tycke och smak och jag tvingar ingen att använda honom eller berömma honom men han förtjänar inte de fula ord och felaktiga anklagelser som har följt hans väg i Sverige….

Izzi
0

Hur gick det sen Fourjoy? Det var väl i helgen va!?

Fourjoy
0

nej, 26:e september är det dags Förvånad …alldeles för lång tid att våndas….hua…man tål sånt här sämre och sämre ju äldre man blir tycker jag……

men jag kan tala om att herrn har bättrat på konditionen ytterligare sedan Salsta…men vi får väl se, tänker inte sätta upp några förhoppningar.. vi åker dit och gör vårt bästa, det är en höjdare att bara få åka dit….Glad

Dyblygiad
0

Huvudsaken är att ni och hästen har det roligt! Vad jag har läst och förstått på dig så gillar herrn att showa så det blir nog bra för er Skrattande

Fourjoy
0

Han heter väl inte Flash Jack för ingenting……han är snyggast i världen om du frågar honom…Flört

humlans
0

Fourjoy är årets ponny bara på lördag?

Elshira
0

#14 Kondition nej usch… SÅnt e ju jobbigt… Jag spinger på ren vilja jag , 3 ringar på raken och kuta runt som en idiot men f*an allt går med vilja… :D

Hakuna matata!

Fourjoy
0

Det är ungponny finaler som pågår under hela helgen (vad jag förstår) årets ponny är bara på lördagen, start tid ca kl 15… och så blir det väl ett antal timmar framåt, fast det beror väl på hur många ponnyer som deltar, lista borde väl komma snart på SPAF.

Vet att i år är anmälan bindande… förr om åren så har det tydligen varit vanligt att folk sagt att dom kommer men sedan struntat i att åka.

Arhults
0

Idag fick vi papper om RBIR så jag antar att det är Waldemar dom menar som är inbjuden till Årets Ponny, vi har ju även Speyksbosch Dancer som blev BIS på Riks RSF . men vi kommer att tacka nej till bägge! Vi är färdiga med årets utställningar!
Jag åker till Wales förhoppningsvis!

Fourjoy
0

hmmm….. undrar när listan kommer ut? om Waldemar var res.BIR och bjöds in betyder det att B BIR inte kommer…så om Waldermar inte åker blir det ingen B, Rynkar på näsan

Arhults
0

Jag vet inte men vi har bara fått ett brev ingen officiell inbjudan. Så jag vet inte, jag har heller inte fått någon inbjudan till S Dancer som var BIS på RSF Riks! Men jag beställde min resa till Wales långt tidigare jag visste att någon av mina ponnier skulle kvalificera sig till Årets Ponny.

jojjehanna
0

#22 synd ni inte kommer…

Izzi
0

#14 Skäms fick för mig att det var den 6 eftersom du skrev på: RPAF 6 september att du inte skulle åka på den utställningen eftersom du skulle på årets ponny. Men jag förstår nu, att du menade att det räcker med den dagen.

Fourjoy
0

ja, det blir att välja ibland…vi har dryga 60mils resa framför oss Förvånad

Arhults
0

Men vad jag har hört är det ingen utställning utan några kommun gubbar som inget kan om hästar ska se vem dom tycker är snyggast! Har någon varit där?

jinxx
0

#25 Jag kommer också till Årets ponny=) men inte med egen… En kompis har kvalat in med sin dartmoor hingst Bore, och som sagt.. det är en "en gång i livet" grej så det är bara att åka….(145 mil enkel väg;). Ska bli riktigt roligt att titta då jag aldrig varit där förut.

Fourjoy
0

Kul!! ska hålla ögonen öppna efter er, Glad

145mil! Förvånad  då har jag tur ändå…

Det är först en "vanlig" bedömning sen ska man visa efter eget program 2-3 minuter med (gärna) musik…sen OM man går vidare till final så blir det ett tredje final program… 2-3 minuter är lång tid har vi märkt….

Kul med lite annorlunda bedömning tycker jag…och som sagt ovan.. det är en "once in a life time"  Flört

Arhults
0

Jag hoppas det går jättebra för dig!

Fourjoy
0

Kl 14.00 på utebanan enligt senaste nytt…får hoppas på bra väder då…"startlista" kommer senast den 19:e…

Fourjoy
0

Nu är startlistan ute…12 stycken anmälda

Exmoor: Apples Tip Top

Sv.RP: EG Midsummer

R&S ponny: Magic Ghost

Kaspisk häst: Sirhowy Shadan

Shetland: Ekskogens Jinx

Connemara: Hagens Dárcy

Welsh D: Menai Jewels Delight

New Forest: Stackarps Manda

WPBR: Kulltorps Bella

Dartmoor: Shilstone Rocks Snowlord

Gotlandsruss: Odeja

Welsh C: Fourwinds Flash Jack

Fourjoy
0

hua…i morgon bitti avgår lasset söderut…låååång dag framför mig med packning och förberedelser…..men herrn är fräckt pigg, han kunde knappt hålla sig i skinnet på träningen igår… vi har upptäckt att han älskar musik….han blir alldeles till sig……..Skrattande

[Hallonqvist]
0

Stort lycka till! Till Delight också såklart. Är partisk gentemot bägge welsharna och har ingen favorit, i såna här lägen är det bara kul oavsett att welsharna får synas lite! Glad

Arhults
0

Ja lycka till alla , jag tycker det är jättekul att en så fin hingst som Flashjack får representera sin ras, synd att inte sek B har repr, men vi var upptagna av annat.

Rid & Sportponny föreningen respresenteras av årets Föl som är super läcker, Både BIS och RBIS tackade nej. Det är ju långt in på hösten.

Jag skulle suttit på flyget till Wales nu …Gråter, men valde att avstå, kanske bäst det för jag behöver inte fler ponnier ochdet verkar som att ingen i min familj riktigt tror mig när jag säger att jag ska inte köpa fler…..Oskyldig. Nästa år är jag där och "tittar"!!!

Fourjoy
0

….Flört det var många ponnier sen jag lovande att jag inte skulle köpa fler….

Tack alla!!  vi ska åka ner och "flasha" alla så gott det går….Skrattande