Welshponny iFokus

Welshponny

Etikett: sektion-b-welshponnyn
Läst 1626 ggr
Stasia
0

Vilken hingst skulle du rekomendera? Sek B

På ett welsh sto med denna stammen:

E.Wollings Dino

U.Steehorst Alayka UE:Eyarth Harlequin-Bronnllwyn Cha-Cha.

Stoet är inte utställd el nåt,

Arhults
0

Svårt att säga utan att se bild på henne, hur ser hon ut och behöver hon förbättra någon egenskap.

Jag har ett sto med liknande stam som köptes in till våra hingst linjer som bygger på Downland och Cottrell blodslinjer.

Vårt sto har Steehorst Celebration till morfar som förmodligen är en helsyster till Steehorst Alayka.

Wollings Dino har ju Arkelhofs Sunlight på sitt fäderne vilket vi också har på ett annat sto som också fungerar mycket bra med Downlands blodslinjer. Sen har han ju Downland blod i sig vilket är en liten garanti för mer Downland blod är bra!

Avel är ju inte så enkelt för det krävs ganska mycket studier för att hitta vilka blodslinjer som passar in på sitt stos blodslinjer.

Sen när du har hittat rätt blodslinjer brukar det finnas en och annan hingst att välja mellan, då tar man den som exteriört kompletterar stoet bäst.

Stasia
0

Att vi köpte henne var mest en slump =)

Vi föder annars upp SHB O WM, så därför kan jag inte sek B så bra än..

Hon är lite tunn just nu (har precis kommit hit), så hon behöver äta upp sig, känner om jag lägger in en bild nu så gör den sig inte rätt.

Om en månad hoppas jag hon ser bättre ut..

Arhults
0

Du kan hitta welsh sek B hingstar på www.swf.nu  och sedan under hingstar i avel och där hittar du sek B

Stasia
0

Tack det vet jag… ;-)