Fuxföl blir svart?!
Näe vi stod och tulade med Gangster (5 veckor) för några dagar sen upptäckte jag till min förvåning "svart fläckar"! för varje dag blir han svartare och svartare! Jag tror min fuxunge kommer bli svart!!
Han har fuxar här och var i stammen och vad jag vet är de bara morfar som är svart!
Ska ta bilder på honom imorgon!

Jag tror du har turen att få en lever fux!!! spännande!!
den färgen kan komma från farmor Rowena….hon har både syskon och avkommor som är nästintill svarta men är leverfuxar, här är hennes halvsyster Rosetta Hywela (samma mamma)

Okej.. ska ner i blötan med kameran nu!
absolut leverfux. Han kommer att ljusna när vinterpälsen kommer och nästa sommar kommer han att vara sin vuxna färg, förmodligen något ljusare än denna första pälsen.
Oh, vad häftigt!! han kommer bli riktigt mörk…. 
Jag som tyckte han var så fin! =( skit oxå..
På en ridskola inte långt från stallet där min häst står har de ett litet WM sto vid namn Misty som är mörkfux. Hon ser verkligen ut att vara svartbrun!
Och trist nog äger samma ridskola även Engla Canel (e. Twilight Mystic ue. Molstabergs Molnet). Han är såklart valack nu och går mest på nybörjarlektioner.. tragiskt. Canel på bilden.
Nu vet jag inte vad som finns i din fölis stam - men an av våra welsh mountains som föddes som vanlig fux såg nästan precis lika dan ut. Lite urblekt svart eller vad man ska säga. Inga vita hår men nog blev hon mööörk skimmel, 3 år idag och är fortfarande väldigt mörk även om hon skimmlar av =)
Men skulle jag gissa så skulle jag också satsa på leverfux!
Hakuna matata!
återkommer också med bilder.
.