Welshponny iFokus

Welshponny

Etiketttävling
Läst 812 ggr
Fidelina
0

Cwmfadog Trystan

Har ni sett denna film med Cwmfadog Trystan i eng ridklass på youtube?

http://www.youtube.com/watch?v=SaJPUC-YRqw&feature=related

Fourjoy
0

det första som dök upp i tankarna var  "himmel, vilken svans"!!!!

Fidelina
0

Ja, visst är den läcker!

Edition
0

Näe Fidelina, jag tycker inte han är läcker han saknar både utstrålning och hingst karaktär.

Fidelina
0

Hihi, jag menade att svansen är läcker!

Houdini
0

Inte så välskolad precis..

Edition
0

4# ha ha, möjligtvis på en islandshäst, skämt åsido.Det måste vara en styggelse att ha en sån svans på en Welsh Cob.

Elshira
0

Tja något "outstanding" dressyrprogram kan jag inte påstå att det var… Svansen är dock precis som jag skulle vilja ha den på en Cob och precis i samma stuk som jag styggt har på mina Welsh Mountain i både man och svans (A)

Hakuna matata!

Fidelina
0

Vad säger rasbeskrivningen angående welsh cobbarnas svansar?

Men… när man rider i engelska ridklasser, skall det vara dressyrprogram då? Trodde att det var domarna som avgör vad man ska och inte ska göra…

Elshira
0

Jag vet inte hur det ä i england men i sveriges "Engelska ridklasser" så rider man på dommarens anvisning och i openklsserna (om jag inte har helt fel och det är fler ändå?) rider man även ett eget program på ca 2 minuter tror jag, det är dock dommaren som avgör detta och i år blev nog flera ryttare snopna när de övat in dressyrprogram men endast en klass fick visa sina idividuella program efter som dommaren sedan ändrade sig och ville endast se enligt hans anvisningar. Så det är beroende på vad dommarna vill, men man ska ha ett förberett här i sverige i.af :)

Hakuna matata!

Edition
0

#8 Det enda det står i rasbeskrivningen om svansen är att den ska vara väl ansatt.

Hur stor och lång den ska vara är väl tycke och smak, men ska man ställa ut den så bör den vara nedtrimmad som en pensel och vara betydligt kortare för att svansen när den lyfts blir hängande som en fana och det gillar engelska domare.

Jag vet inte vad de skulle säga om man kom med en sån svans till en utställning på en Welsh Cob, de kanske skrattar eller gråter eller låtsas att det regnar.

Fourjoy
0

här i Sverige för svensk domare så skulle nog ingen anmärka med den svansen..men en engelsk domare skulle nog dra av lite "poäng" för den svansen då den inte är utställnings trimmad…