Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettwelshen-i-världen
Läst 2357 ggr
Caspianowner
0

Welsh Cob hingsten Thorndonparc Prince

Här kan man tala om Power ! En underbar hingst med en minst sagt lycklig ägare.

Är det någon som kanske har en avkomma eller känner någon som har efter den här hingsten ? ?

PernillaJ
0

Thorndonpark Prince är 3/4-bror till Thorndonpark Jet som vann på Royal Welsh häromåret. Båda är efter den fantastiske Nebo Prince så det är ingen överraskning att de kan röra sig. Thorndonpark Prince står i Holland, hos Cobtain-stuteriet som ägt honom i tio år. Jag vet inte om det finns någon avkomma till Thorndonpark Prince i Sverige?

[Hallonqvist]
0

Jag undrar om den hade gått igenom 40p-gränsen här i sverige på premiering. Hästen ser för mig ut att vara byggd i två delar. Framdel och bakdel. Frambenen är opropotioneliga till resten av kroppen. Den visar ingen som helst skritt och har upprepade taktfel i traven.
Om man vill se det från den petiga sidan. Tungan ute

Fourjoy
0

….tyvärr inte i min smak heller….har varken fysik eller gångarter som imponerar….men han ser ut att ha roligt!!  Flört  en cob med humor vad det ser ut…Skrattande

Lorita
0

Nej det var inte min typ av häst, sen förutom det så var det väldigt mycket temperament i honom och vill man föra det vidare, det där oreglerbara?

#2 jag håller mer dig, inte guld av mig.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Elshira
0

Tycker det där extra påskjutet saknas från bakdelen för att jag ska få dendär "Wow" faktorn.

Sedan håller jag med Hallonqvist - ser ut att vara byggd i 2 delar som inte riktigt passar ihop. Då tycker jag isf att Fourjoys "Fourwinds Flash Jack" har bättre rörelser. Min skimmel Lord Milligan som du förälskade dig i har nog ochså bättre trav även om han har längre steg och "flygande trav" istället för den höga knäaktionen =)

Hakuna matata!

mariajalrup
0

För fet, för sänkt rygg OCH halt bak enligt min mening…icke alls impad.

Houdini
0

Nej, inte min smak, pinnig och tråkigt uppförande!!

Elshira
0

Här har du cobbar med steg… ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-mCMeu56s08&feature=related

Welsh Cob sto utan dess like (i.af travmässigt):

http://www.youtube.com/watch?v=NwRh5CtyUEY&feature=related

Hakuna matata!

Fourjoy
0

…syns lång väg att det inte är något ont i denna grabben han är bara glad och lite busig….det där buset är väl inget….Flört

Lorita
0

#9 det kostade min två juveler 070707 Tyst

Lorita
0

#8 stoet i länk 2, tittar man på ryggen så är den helt still med detta jättesteg. Jag är helt imponerad, så vill jag att en cob ska röra sig och då blir den trevlig att rida också. Något man inte får glömma när man bedömmer en häst det är hur den är att sitta på och använda.

Elshira
0

Min 4-års hingst som jag nyligen visade på riksutställningen var visserligen väldigt pigg för dagen men han var lite småbråkig, ville inte stå stilla och skulle gärna bita efter grimmskaftet då han behövde stå stilla, sedan att han inte varit hemifrån på 2 år gjorde väll inte saken mindre "spänande" heller. Han har för visso varit lite bråkig som 2-3 åring hemma men numera är han väldigt lugn och är en gud att rida. Han är för övrigt en sådan som man "packar in i bakluckan och åker med", väldigt behändig med andra ord ;) Bara att ställa honom på stallgången så står han där utan att vara uppbunden och väntar tåmodigt på att få av sig utrustningen~ Stona var väldigt intresanta på utsällningen med medans här hemma eller i grannens stall kan stå någon meter från brunstiga ston utan att göra mer än kuttra lite.

Han verkar defenitivt mycket hemskare på utställning än vad han i verkligheten är, och det är ju ändå lite synd att det ger fel intryck. Min hingst är helt enkelt inte van att vara ute så mycket, och därför blev ju allt 100 ggr mera spänande ä det annars hade varit ;) Jag klandrar inte hingsten på filmen så länge man itne ser uppenbar aggresivitet mit handlern eller andra hingstar, eller att öronen ligger slickade~ Do är lite fjantiga bara xD

Hakuna matata!

Fidelina
0

Och här får cobbarna miljöträning: 

http://www.youtube.com/watch?v=QHRXaZ5w5mQ

WinterPrince
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En cob hingst med wow känsla och tryck från bakbenen är denna. Filmen ger iaf mig gåshud, även om jag är lite partisk då jag hade hand om honom som föl. Numera är han Prince of Wales cup winnare.

Houdini
0

#14  Ja!

Fourjoy
0

#14.. helt klart en läcker herre….där fanns tryck framåt och inte bara symaskins knän…

[Hallonqvist]
0

Helt out of topic men hur farao får man till klippet i detta fönstret istället för att bara få en länkning?? Försöker febrilt men har glömt av hur man gör. Nåt med embeddingen var det men minns inte vad… Obestämd

WinterPrince
0

#17. Jag har en ruta under bifogad fil, där man anger Video-URL. Sen är det bara att skicka

sanne
0

säger bara jösses vilket sto !!! hon rör ju knappt marken, och vilket underbart bakbens arbete  !! huaa, en sån vill jag ha :)

PernillaJ
0

Jag är övertygad om att Thorndonpark Prince skulle visa likadan travmekanik som Cledlyn Sara Mai (stoet i Elshiras andra YouTube-länk i #8) om han spändes för en show wagon och fick sträcka ut.

Fourjoy
0

….synd att dom kör videon i slowmotion, det förstör tycker jag……ser mest roligt ut när man gör så…..Obestämd

Vår svarta C går mycket bättre under ryttare än vid hand, ska bli kul att se honom framför vagn, övertygad om han kan plocka fram wow faktorn..