Molstabergs Molnet
Hej !
Jag skulle villa veta lite info om hingsten Molstaberg Molnet?
Gärna någon bild på han. Alllmänt om han! 
Glömde att skriva han är en Welsh Mountain ponny!
Jag har träffa Molnet många gånger! Han stod ett tag i Bäsna, utanför Borlänge. Han såldes därifrån till Gagnefs trakten. Den familjen ägde också Hariba, har jag för mig.
Jag hade honom på station 1994. han tävlades då av familjens små fllickor och var hur snäll och gullig som helst, när han var "ridponny". När han skulle betäcka färvandlades han till ett litet monster. Då var det bara brudar i skallen på honom En otroligt vacker ponny som vid sidan om betäckningana tävlade fälttävlan. . För att hålla igång honom hemma hos mig körde jag honom. Han var mycket allt-i-allo.
Här har du i alla fall en ofullständig avkommelista:
Här kan du också hitta info om honom:
http://www.moflostuteri.com/welshhingstar/aindex.html

Tack….
De var jääte kul att läsa om Molnet och se hur han såg ut! ..Då förstår jag vart Hallons färg kom ifrån hon var avblekbar skimmel (heter de så.) Hallon var svart som föl sedan blev hon bara ljusar o ljusar. Vi var tvugna att ta bort Hallon får ca 2 år sen pga fång!
EN bild på Hallon.. en avkomma av Molnet.
Var det inte Molnet som hittades bunden vid ett träd i skogen för några år sedan, utmärglad?

#4 Nej, det var M Max.
just det, Max var det… tråkig historia.. men vad jag kommer ihåg hittade han ett bra hem till slut..
Mjaa… köparna kastrerade honom, vilket jag tycker var tråkigt. Ägarna driver sommarridläger och på vinterhalvåret hyr man ut ponnyerna. Det geschäftet tycker jag personligen är horriblet! Arma ponnyer, som får byta hem och nänniskor så ofta. Jag vet dock inte hur många år man har samma ponnyer för uthyrning.
För att återgå till Molnet, så var han som sagt en härlig individ som bara blev snyggare och snyggare för varje år. När han var på Riks/generalmönstring 1995 på Elmia i Jönköping, var han fantastiskt vacker (uppställningsbilden ovan är därifrån).
jag tror hellre han är en glad valack än en död hingst…sen att hyra ut dom som en del gör kan väl diskuteras men å andra sidan finns det mängder med B ponnyer som får byta familj stup i ett då barnen växer ur dom och hingstar med nya stationer varje år..
Lever Molnet än? Hur gammal kan ha va nu ?

#9 Vet inte om Molnet lever, men han var (är) född 1981, för 28 år sedan.
Jag körde honom någon eller några gånger. Han var en trevlig körponny men med en liten egenhet: han tog inte styrning åt ena hållet. Han bara vred på huvudet, sköt ut bogen och fortsatte framåt…
#9. ok.. Då är han rätt gammal om han lever.
Molle dog 2006 och ägdes iallafall de sista åren av familjen Gustafsson i Småland, www.skogslund.dinstudio.se
#12 tack. då ska jag titta in där !

#6 Vad hände Molstabergs Max då? Låter inte trevligt..
#14 Molstabergs Max ägs numera av Grällsta Ridcenter http://www.grallsta.se/ och är till salu, precis som alla deras hästar.

#15 Max verkar inte vara till salu, han står under "uthyres".
Min avelshingst Acrobat II e. Ekbäckens Krumelur u. Twyford Actress är halvsyskon (samma mamma) han är 26 år gammal, fortfarande pigg men börjar bli lite tunn pga a tänderna. Acke har blivit bäst Res. BIS med 44p.
Vårat avelssto Betty Boop II är ee. Molstabergs Molnet =) Boopan har diplom, ungstochampion med 42p och bästa fölsto på riks med guld.
Hakuna matata!