Brunnstorp den 30/8!
Ni missar väl inte att anmäla till Brunnstorp den 30/8! Sista anmälningsdag den 30/7.
Propp och anmälningsblankett finns på ÖPS sida: www.ostgotaponny.se
Amor vincit omnia 
oj, den får vi inte missa…den har nästan blivit tradition…
Liselotte Erixon som domare, en tur med Robin igen?
Puttar lite då det inte är så länge kvar nu innan anmälningstiden går ut!! Skynda att anmäla!
Amor vincit omnia 
Skickar min i morgon! vi gör en tredje gången gillt med vår svarta Black Jack….
Anmälningstiden går ut på torsdag så skynda på att anmäla nu!!
Amor vincit omnia 

Jag skulle gärna komma men för mig faller det på att man måste vara medlem.
#5 Hur då menar du? Man kan lösa medlemskapet (75:-) samtidigt som man anmäler och då är det en utställning kvar i år (25 oktober) som man kan åka på.
Amor vincit omnia 
Jag betalade medlemsavgiften samtidigt som jag anmälde, inga problem

Nä problem är det ju inte men för mig känns det onödigt att vara med i en förening där jag kommer att visa på en utställning under året och sedan förmodligen inget mer.
Är så tjurskallig att jag vill välja själv vilka föreningar jag vill vara medlem i även om jag förstår att alla föreningar vill ha fler medlemmar.
#8 Okej. Då var det ett problem 
Amor vincit omnia 
Jag ser det som att man hjälper till att hålla dessa föreningar igång så att man har utställningar att åka på, även om man inte hjälper till "aktivt" i alla så är man med i ett litet men viktigt hörn…..utan medlemmar så är en förening ingenting….och utan föreningar - inga utställningar…. i detta landet behöver vi alla utställnings tillfällen vi kan få…..och medlemsavgiften är ju ingen större summa att lägga ut…brukar vara runt 100 kr och även om det är kanske 1 utställning per år så är det värt att betala….man gör ju gott för den hundringen..
# 8 Jag är medlem i flera föreningar och håller med om att det blir en summa om man klumpar ihop dem. Det är heller inte säkert att jag deltar i så mycket av den verksamheten som arrangeras.
MEN: Saknas det någon kurs/utställning/service så får jag förstås SJÄLV föreslå det och dessutom bidra med min arbetsinsats. En förening är aldrig bättre än sina medlemmar.
På söndag är det dags, fick meddelande idag och vi ska starta efter lunch…..tyvärr inga detaljer mer än antal deltagare WM 6st, W 1st, WC 2st, WPBR 1st
Vi åker hemifrån vid 8 tiden.. tar 2,5 timme ner så då hoppas jag att vi ska vara ute i god tid….vill inte stå still för länge med busen då han inte har ro att stå i transporten eller alls stilla för den delen…
någon som vet vilken den andra C är? eller någon annan welsh?
"busen" BJ förra året
hemma igen…
En sten hård domare idag, fåtal guld, många silver och faktiskt ett större parti brons än vad det brukar vara normalt..
Vi fick ihop ett Silver, 38poäng 8-8-7-7-8 BIR reserv, kunde inte riktigt få ihop traven och busade bort en del….spänd i skritten…. hade som sagt varit en buse under veckan och det satt i lite idag med…men overall så uppförde han sig helt godkänt!
så en bra dag som vi är nöjda med…
ett stort + till arrangören som gör ett fint jobb som vanligt! och i år fick vi extra fina rosetter !! alltid trevligt att åka till Brunnstorp,
Nu väntar nästa utmaning med årets ponny……pust…
resten av resultaten, welsharna blev så få att dom slog ihop alla sektionerna för BIR.
Ekbäckens Sötnos, WM Guld, BIR welsh siffror?
Smashing Pumpkin WM Silver, 8-8-7-8-7
Cottrell Morwenna WB Brons, 8-6-6-8-6
Southcoast Black Jack se ovan
Dizel WPBR Silver, 8-8-8-7-7
Resten av welsharna var tyvärr strukna….
Ekbäckens Sparrow (A), Ekbäckens Tottsie (A), Gameboy of Sten (A), CC Celine (A), Horace of Sten (C)
Jag är bitter och besviken på Morwennas poäng. Fick förklaringen att det är utställning och, som jag förstod det, togs ingen hänsyn till ålder eller hur hästen levt (11 föl). Fick förklaringen att hon kanske inte tränas för att få ridmuskler. Skulle inte tro det med ett 21-årigt elitsto med föl vid sidan och dräktig… För mig är det en gåta att jag anmält ett veteransto men fått bedömning som om hon vore i "vanlig ålder". Men, men hennes gamla guld finns kvar och jag har samma ponny…

Fanns det någon fotograf på plats, kan man se bilder från Brunnstorps-utställningen någonstans?
Jag har några men bara på WM stoet och hennes underbara hingstunge……
och min förstås….ligger i kameran fortfarande..