Welshponny iFokus

Welshponny

Etikettbilder
Läst 2319 ggr
Peppe
0

welsh utan hovskägg

någon som har bild på welsh (sek c-d) utan hovskägg av en eller annan anledning (klippt/rakat/annat)? vill bara se hur det ser ut =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Fourjoy
0

…det är nog svårt att hitta en sådan bild…99,9% av oss skulle aldrig klippa hovskägget

Peppe
0

kanske har klippts av någon annan anledning, t ex mugg osv. därför jag skrev "..av en eller annan anledning" ;)

jag bryr mig inte om anledningen, vill bara se hur det ser ut för som du säger behåller ju i princip alla hovskägget så man får ju aldrig se nån utan

[Hallonqvist]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har många Cool
Eller nja, hovskägg har dom men inte särskilt mycket. Ingen av dom har fått så speciellt mycket behåring vilket är negativt om man frågar somliga men jag bryr mig inte. Mindre att ta hand om och ser mycket snyggare ut när man rider.

Peppe
0

#3 vad intressant att du lägger ut bild på just den hästen när det är hennes syster som är anledningen till tråden ;) haha

Fourjoy
0

en cob ska inte mycket hovskägg som tex en irish eller traditional cob…dom ska lite och det ska inte vara grovt och tjockt, det har blivit någon modefluga att dom ska ha mycket hovskägg för att dom ska se ut att bra grovlek på ben, står ofta "mycket hovskägg" i de engelska annonserna….

Ovan bilden tycker jag ser helt ok ut,

En av mina C damer har mer än önskvärt och henne lindar jag dagen innan utställning för att få det platt, hennes syster har två strån istället…Obestämd

[Hallonqvist]
0

#4 PM:a och berätta mer!

[Hallonqvist]
0

bakifrån ser det ut såhär, så litegrann har hon allt. Dock inte hela vägen upp till hasen som många har, tack gudskelov.

PernillaJ
0

Så här ser Henfynyw Tywysog RWC 3 ut när han är dressyrponny med det mesta hovskägget avlägsnat.

Henfynyw Tywysog och David Ahvenlampi Svensson, Dyltabruk 2009-05-21. Foto: Pernilla Jobs©

mariajalrup
0

Här kommer en bild till på en "hovskäggslös" welsh cob, min egen, visserligen 1,52 i mkh men ändå…

Peppe
0

tack =D