welsh utan hovskägg
någon som har bild på welsh (sek c-d) utan hovskägg av en eller annan anledning (klippt/rakat/annat)? vill bara se hur det ser ut =)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
…det är nog svårt att hitta en sådan bild…99,9% av oss skulle aldrig klippa hovskägget

kanske har klippts av någon annan anledning, t ex mugg osv. därför jag skrev "..av en eller annan anledning" ;)
jag bryr mig inte om anledningen, vill bara se hur det ser ut för som du säger behåller ju i princip alla hovskägget så man får ju aldrig se nån utan

#3 vad intressant att du lägger ut bild på just den hästen när det är hennes syster som är anledningen till tråden ;) haha
en cob ska inte mycket hovskägg som tex en irish eller traditional cob…dom ska lite och det ska inte vara grovt och tjockt, det har blivit någon modefluga att dom ska ha mycket hovskägg för att dom ska se ut att bra grovlek på ben, står ofta "mycket hovskägg" i de engelska annonserna….
Ovan bilden tycker jag ser helt ok ut,
En av mina C damer har mer än önskvärt och henne lindar jag dagen innan utställning för att få det platt, hennes syster har två strån istället…
#4 PM:a och berätta mer!

Så här ser Henfynyw Tywysog RWC 3 ut när han är dressyrponny med det mesta hovskägget avlägsnat.

tack =D